Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Utflykt i fel jaktmarker

Av Margus - 22 juni 2009 23:16


Äntligen. Tillbaka till gamla trygga 97:an. Allt fungerar som det ska igen.

Den tillfälliga Utflykten i De Professionellas Jaktmarker tog på krafterna. Min önskan att åter kunna skapa pdf-filer i datorn får ställas på tillväxt. Måste nog ha tag i en Guru för det här gick inte. Usch och tvi.


Först avinstallerades både Word 97 och Word 2000 som låg på varandra och därför vägrade fungera. Sen har jag försökt installera Word 2000 TRE (!) gånger. Ingen gång kom den in ordentligt. Fick små lappar i fejset om att filer saknades. Skivan måste vara skadad eller så behövs en guru, tror jag från min enkla horisont.


Ruth var vänlig nog att erbjuda hjälp. Det tackar jag allra ödmjukast för. Så här långt klarades detta dock på egen hand. Men att avgöra om skivan är kass... vem gör det? Och... får man en ny från Microsoft, tro?


Frustrerande när man inte kommer åt sina dokument. Man börjar ju tro att allt har försvunnit. Näedå. Så fort gamla trygga Bettan, modell 97, kom på plats var allt som det skulle. Gammal är bäst!


Vilket är nu mitt favoritcitat, igen…

Jo, "om vi har riktig tur kanske utvecklingen till och med kan gå bakåt".

Härmed åkallas Dåtiden.

 
 
Jenny

Jenny

23 juni 2009 00:12

Jo men visst är det så!
Det gamla och invanda är oftast ändå bäst, till sist och syvendes....

Sånt där SKA ju bara fungera liksom!

Inget krångel...ungefär som en diskmaskin eller tvättmaskin!
Gott att det löste sej med "Gamla Bettan"!

Ha det gott och hoppas det där envisa molnet flyttar på sej tills i morgon!
Kram, Jenny (:

http://itsmylife-j.blogspot.com

 
Kram Ruth

Kram Ruth

23 juni 2009 19:22

Som alltid så gillar man det invanda bäst, det kan man innan och utantill utan att fundera på kommande drag. Hoppas du får fixat det som strular.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Berit Elisabet  med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

23 juni 2009 23:40

För ett par år sedan blev mitt behov av att skapa pdf-filer akut. Jag provade flera gratisprogram, och här är adressen till det som fungerade bäst. http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
alltså CutePdf writer
När du laddat ner det använder du bara kommandot "skriv ut" men till Cute pdf i stället för till din vanliga skrivare.
Jag lovar - det fungerar, och är jätteenkelt!

http://www.belof.se

 
Ingen bild

margus

24 juni 2009 10:53

Tack snälla Berit Elisabet. Ska pröva vid tillfälle. Hellre nåt annat än dumma, dumma Word 2000.

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

24 juni 2009 12:23

Du skriver och gör layout i ditt vanliga program. Jag har en senare version av Word, men en urgammal i PageMaker och båda fungerar.
När du är klar med ditt dokument använder du "skriva ut"-kommandot som vanligt, och då upptäcker du att du fått liksom en ny skrivare, dvs Cute pdf Writer. Det är den "skrivaren" som i stället för att skriva ut ngt på papper skapar ett pdf-dukument.

Jag provade just nu för skojs skull med ett minst 15 år gammalt WordPerfect-program (tror inte det överhuvudtaget finns kvar i handeln längre), och även det jag skapade i detta urgamla program blev en pdf-fil genom Cute PDF:s försorg!

http://www.belof.se

 
Ingen bild

margus

24 juni 2009 21:42

Ohoj, vilka schangdåbla och pedagogiska beskrivningar. Tack snälla du.
Nu skriver jag ut detta som "handbok" och försöker en dag när hjärnan är på topp.
Lyckan står den djärve bi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards