Fågelperspektiv

Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Margus - 19 juni 2009 23:30


Här ger man sig på rökarna för att vi kostar samhället för mycket i vård mm (för att inte tala om alla bergsklättrare, forsrännare och bungiejumpare...) Nå... vad kommer efter rökarna? Jo, SMS:arna...! En hel ungdomsgeneration riskerar tumartos i 30-årsåldern eller tidigare. Slutsatsen är min egen efter att ha hört om studien som Sahlgrenska Akademin gjort. Flitiga sms-skickare får nämligen ont i nacke, armar och händer. Jag vet inte om det ena är värre än det andra.


Obs. Jag talar INTE i egen sak, jag är nämligen FÖR att höja cigarett- och tobakspriset ENORMT för att hindra oss att röka. Är också FÖR att köras ut på gatan. Men vad görs för att hindra folk att SMS:a...?


Det ergonomiskt sämsta sättet att skriva SMS på är att hänga med framåtböjt huvud, att inte avlasta underarmarna och att bara använda EN tumme och skriva med hög hastighet. Sägs det. Och precis så jobbar väl merparten av ungdomarna i dag, så vitt jag vet. Ett framtida handikapp för en hel generation är redan ett faktum.

Av Margus - 19 juni 2009 23:11


Glad midsommar önskas alla bloggbesökare!

Hoppas denna Sveriges Nationaldag numero ett blev lyckad. Vi hade åtminstone tur med vädret. Skurar hör ju liksom till. De mörkaste molnen hade dragit förbi och blåsten mojnat när vi drog till Vännerna för De Heliga Riterna med matjessill, gräddfil och gräslök...hick. Nä, ingen nubbe här, vi är alltid lika glada ändå. De lika glada hundarnas skall i flerfamiljshuset (hu!) kunde dämpas med snabba insatser... hehe.


Väl hemma igen vid datorn försökte jag skaka liv i Word 2000. Nähähäedå, det bara vägrar. Har länge kört med gamla trygga 97:an men där saknades möjlighet att skapa pdf-filer med Acrobat Distiller. På ett proffs inrådan installerades ånyo Word 2000 för att kunna göra just detta. I helskotta heller. Bara nya problem... det vägrar öppna sig och filer saknas! Och detta på självaste midsommarafton...! Men, jag har lärt mig att man inte trasslar med installationer på helger, då ingen hjälp kan åkallas. Bytet får vänta till måndag.

Men jag lurade dom allt. Ha! Hittade istället lilla Word Pad som härmed utnämnes till Räddaren I Nöden. Ha!  


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards