Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Karl Johan lämnar mor och far

Av Margus - 2 juni 2009 20:48

Lille Karl Johan har flyttat. Han har lämnat mor och far i Reservburen och rest ut i stora världen. Alldeles ensam. Får klara sig på egna vingar. Tack och lov inte längre bort än att man kan hälsa på.

Han får det jättebra. Karl XIV Johan hämtades av mysiga bloggkompisen Jenny som älskar fåglar. På hennes gård finns sällskapsfåglar, höns och ankor av mångahanda slag. Hon hade möblerat hans nya hem så gulligt med äppelkvist och litet hus.

Här sitter han i egen kupé sista timmen före avresan och undrar vad som ska ske. Trampat runt lite och hamnat i vattenskålen. Blivit blöt på magen, uj uj uj. Inflyttningen till nya hemmet gick dock fint. Två flax bara så var han därinne, redo för avfärd. Puss på sig lille grabben och lycka till!

---------------

Den nya matten Jenny hade även med sig ännu en fågelkompis vilken i sin blogg Lessontokig gjort ett trevligt reportage om utflykten till oss. Tack, Lessontoken för finfin reklam! Man sträcker på sig.

 
 
Jenny

Jenny

2 juni 2009 21:20

Hehe....där är han ju!
Min lille Prins!

Allt har gått finfint hitintills och han är så lugn och fin!
Men denna dagen har varit så omtumlande och känslofylld så jag har ju inte hunnit lägga in nåt inlägg om Karl-Johan själv....Han får nog heta det fortsättningsvis också!
Det var ju ur-gulligt!
Och min Morfar hette ju så!
Härmed var han döpt!!!

Jag är lite "susig i koppen" ikväll (medicin) så jag har svårt att fästa blicken på skärmen här....
Får nog återkomma mer i morgon.
Tack så länge och hälsa Gubben din!
Kram, Jenny

http://itsmylife-j.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

2 juni 2009 21:37

En flytt är alltid vemodig, men så härligt som han får det så känns det bara fin. Ja det var reklam såg / läste jag på "Lessontokig" bloggen. Men sug åt dig av allt beröm, för din anläggning och skötsel av den samma är toppen toppen !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards