Fågelperspektiv

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Margus - 21 december 2013 22:27

Av julen påkallat ärende till La Stada. Överlämnade fåtal klappar till barnbarnen. Tyvärr hade Mor i Huset rejäl förkylning som vi inte var så trakterade av. Det blev utbyte i dörren, typ. ”Varsågod” och ”tack så mycket”… lilla Stella snattrar hela dagarna nu och gör sig riktigt förstådd. Längtar efter moderns återhämtning så att vi snart ses ”på riktigt”. Bättre efter julhetsen, menar jag.

För övrigt fullföljdes två ärenden på stan. Regn och snålblåst och hur mycket bilar som helst, men enormt flyt vid P-platserna. Trots bilköer körde vi rakt in på platser intill entrén ungefär. Inte ofta man har sån tur.

Skulle bara in och köpa brödkorg i tyg. Illa valt tillfälle egentligen, men kul ändå att hamna i julstressen UTAN egen stress. Maxi hade dygnetruntöppet denna helg! Herreguud vad stort det är…!!

Vi lantisar skred igenom varuhuset med tindrande ögon mitt i julhandeln. Liksom inte vana vid utbudet. Fascineras varje gång av deras enorma bageri med färdigt bröd i alla former. Och tårtor i långa rader – färska. Hur stor omsättning kan de ha, tro?

                     

Mina ögon tindrade extra mycket hos de stora krokodilerna som liksom hoppade rakt upp i famnen. Mina armar omslöt strax en av dem. ”Ta mig med”, vädjade blickarna. ”Var ska du ha den?” frågade Husbonden och jag fick nästan tillstå att det skulle bli svårt - med liten krokodiltår i ögat;-) Fick nöja mig med foto. Ringlande boaormar i högen intill hängde snart om min hals. ”Man kunde ha den runt nackstöden i soffan”, tänkte jag högt när vi drog vidare...

Ett överflöd av fina mjukisar nu. När vi var små fanns bara enstaka exemplar och man fick vara glad om man hann först. Disneydjuren som hängde i nästa avdelning kunde dock inte mäta sig med min gamla Bambi. Den var outstanding i jämförelse. Enstaka ex - men kvalitet!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards