Fågelperspektiv

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Margus - 8 december 2013 17:48

Dagens snöfall var riktigt ymnigt idag. Det bara vräkte ner hela förmiddagen och snöröken yrde från taken. Vinterfåglarna var plötsligt uppåt hundra när de skockades runt fågelbordet. Särskilt mycket talgoxar och blåmes i år. Här förstod man ju att det måste fyllas på tidigare än vanligt. Är så blödig numera att jag inte står ut med att se deras besvikelse när det börjar bli tomt, så jag stövlade ut och fyllde på extra mitt i snöyran.


Lika bra att hämta kameran också. Bra fotoställe i den s.k carporten utanför fågelhuset när snöröken yrde som värst. Då hade nattkylan redan börjat svänga, från -11,8 i natt till +2,8 i skrivande stund. Nu droppar det från taken. Sopbilen kommer i morgon och vill man slippa åtkörda snösträngar på garageplan får man ha undan slasket. Husbonden drog på sig overallen efter Vinterstudion och blåste på med snöslungan. Pådrag en vanlig söndag eftermiddag.


För övrigt...

har jag idag beundrat Expressens intiativ med Manspanelen, ett gäng kända 'grabbar' med livserfarenhet besvarar frågor om relationsproblem. Leif GW Persson, Robert Aschberg, Pigge Werkelin och Marcus Birro. Kanske ett sätt att få män att intressera sig för problematiken, ett område som oftast ockuperas av kvinnor. 

Skarpt gillar jag Leif GW:s 15 relationsråd HÄR. Själv önskar jag att alla som lever ihop lär sig att prata om allt. Inte tjata sönder, men att ha en levande kommunikation så att man inte behöver "gissa och tro" en hel livstid hur partnern mår eller vad han/hon tycker om tillvaron och sitt liv. Bättre att få klara besked. Raka puckar.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards