Fågelperspektiv

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Margus - 13 december 2013 22:35

Niklas Strömstedt är en fantastisk programledare för Tack för musiken med sin coola stil. Avspänt, prestigelöst, trevligt. Ser det inte alltid, men då och då. Som t.ex i går kväll när reprisen gick just när vi skulle natta.

Lilla Huset har TV i sovrummet - mest för stillsamma program som söver. Ingen medryckande musik, inga dramer, deckare eller skräckhistorier. Anbefallt av mig, ty annars uteblir sömnen. Men ibland sker avsteg.

Och reprisen med Björn Skifs kostade mig en hel natts sömn...

Programmet slutade kvart över ett. Varm i kläderna trots korsdrag genom sovrummet. Efter att täcket vänts fjorton gånger var jag ännu vid liv kvart i tre. Då började det tuta i huset! Kökets elektroniska tidur hade fått fnatt!

Ut på trappan för en rök. Pepparkakor och mjölk. Ny procedur. Då snarkar Husbonden… Tidningsbudet kör fram med tidningen. Till slut dog jag för en liten stund innan klockan ringde kl 6.00 Undra på att man var lite darrig hos tandläkaren idag.

Särskilt som jag dagen innan stod upp kl 5.00 för ’utryckning’ till sjukgymnasten. Med tarmsjukdom behöver man den framförhållningen för ett besök vid åttataget. Det fanns ingen annan tid! I morgon blir det SOVMORGON.


På tal om annat…

kändes att inköpt glitter med stjärnor i påminde väldigt mycket om TAGGTRÅD. Sån där med rakblad i. Glittret var stelt, hårt och formbart – något jag aldrig stött på förr. Hur jag än vände och vred på detta var känslan… taggtråd! Minns bara mjukt följsamt ’långhårigt’ glitter från fordomdags. En vän höll i dag med mig om känslan. Var tydligen inte ensam om den. Vilka tider! Vederbörande tröstade med att det fortfarande finns sånt där gammeldars glitter. Det var då för väl…

”En taggatråd, en taggatråd, det är en tråd med taggar på, och är det inga taggar på, så är det ingen taggatråd”….

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards