Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Människovalpen gästade Lilla Huset

Av Margus - 17 oktober 2012 21:28

               

Unga familjen kom på besök. Lilla Huset piggnade till med lilla Människovalpen Stella (16 mån) på hugget - alltid lika glad och positiv. Tuffade runt med stora kliv, ibland även på tå - senaste trenden. Ett gammalt hundgaller kom väl till pass mot trappan och runt den heta kaminen. Helt nödvändigt för nu gick det undan i vändningarna. Fjärrkontroller plockades undan, dator stängdes av. Blinkande knappar är av högsta intresse nu.

- Vad säger fisken i akvariet?

- Blubb-blubb-blubb.

I nästa stund hämtade Människovalpen med sig burkarna med fiskmat, flaskor med växtnäring och annat för nedpackning i sin lilla ryggsäck. Tänk så mycket det finns att se och göra, när hela Världen ska upptäckas...

Familjens vuxna hund Hero var betydligt lugnare, när han inte stod käpprak på två ben för att speja in marsvinen förstås. Bilderna har lånats ur Rabalders katalog, där mor är mångårig modell och Stella har debuterat.

 
 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

18 oktober 2012 00:31

Fantastiskt, med din daggbåge! Något sådant har jag aldrig sett - men däremot "vanliga" fantastiska regnbågar. Senast häromdagen.

När jag läste om din utrensning fick jag lite inspiration. Oj, så mycket gammalt som borde rensas ut hos mig också.

Jag känner väldigt starkt för din vän, som har det så svårt! Med dig också, som trots egna svårigheter ställer upp så helhjärtat.

Tror jag småningom ska blogga om något jag upplevt idag.
Jag har lyssnat på en person som absolut inte kunde tänka sig att någon frivilligt skulle ställa upp för någon annan, om det inte "lönade sig" på något sätt. Stackars människa, som har den tron och inställningen.
Det är synd om oss människor på olika sätt.

Åh, så jag önskar att det ordnar sig för din vän, så att åtminstone DETTA ständiga problem finner en lösning. Jädrans FK!!!!
Jag önskar också en kolossal massa gott för dig! Och att nästa veckas besvärligheter ska bli så lindriga som bara är möjligt.

Tänk, om man hade ett trollspö...

http://beritelisabet.blogspot.se

Margus

18 oktober 2012 21:49

Tack, snälla du. Ja, plocka fram trollspöet tack. Du hittar säkert ett nånstans, hehe.

Ja, det är synd om oss allihop. Nu börjar tillvaron krympa för ännu fler med annalkande varsel i mängd och ett allt oginare samhälle.

Såg din tjusiga regnbåge. Fantastiska ljusfenomen, inte undra på att forntidens folk hade funderingar om vad detta var. Det finns så många vetenskapliga förklaringar, men jag föredrar att bara FÖRUNDRAS - hver gang.

Ha det gott, tack för kommentar!

 
Elisabeth

Elisabeth

18 oktober 2012 21:22

Vilka härliga bilder på mor och dotter, så fina de är!

http://belara.bloggplatsen.se

Margus

18 oktober 2012 21:42

Tack, ja det tycker förstås vi. De har en fantastisk kontakt. Även praktiskt att slippa fota själv.

 
Ruth

Ruth

22 oktober 2012 10:06

Så fina foton på mor och barn, 2 stjärnor som det verkligen lyser om. Små barn kan vara otroligt aktiva och nyfikenheten vet inga gränser, det gäller att ha ögonen med sig även i nacken, men dem är underbara.
Ha en fin ny vecka.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

22 oktober 2012 16:31

Ja, de är så rara (tycker förstås mrofar och jag). Synd att ungars utveckling går så fort, det hade väl räckt med halva tiden...
Ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards