Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Margus - 11 oktober 2012 22:09

Kände att jag måste träffa lite folk och drog till Byn på studiecirkel idag. Missat ett par gånger av hälsoskäl så det sög lite i ’sociala tarmen’. Välbehövligt med ett par timmars samvaro, utbyte av både kultur och skvaller. Tårta blev det också eftersom ett par av deltagarna fyllt jämnt.


Chans att testa nya väskan också, eh… snarare bagen, kändes det som. I tonåren köptes väskor i parti och minut vare sig jag behövde dem eller inte (billiga då). Nu använder jag aldrig väska. Utom… till cirkeln, typ. För då ska termos och kurslitteratur med. Så jag slog till… 199 kronor. ”Passar dig - särskilt med denna”, sa expediten och viftade med svansen (väskans… hehe). Hur kunde hon veta att jag är svag för indianattribut? För hon menade väl inte att jag har en räv bakom örat…?


Husbonden ryckte vid samma tillfälle till sig ett par vinterkängor (400 kr) fast ärendet endast gällde ersättning av de gamla Tretorn-stövlarna som börjat läcka. Så kan det gå när inte haspen är på.

Klicka för större bilder


Hur svårt är det förresten att klä sig rätt i övergången mellan höst och vinter. Brittsommar på dagen, då man nästan går barärmad. Sen ska man hem i kvällningen när det kyler på. Växlar från dag till dag. I dag hade det räckt med sommarjacka och topp utan linne, men jag var väl rustad enligt gårdagens väder: föör varm.


Korna håller konsert där ute i mörkret. Många olika röster med varierande styrka och intensitet. Mäktigt. För en stund trodde jag den stora hjorden brutit sig ut och var på drift. Blev något lugnad av beskedet att bonden skilt korna från kalvarna som nu ropar efter varann oavbrutet. Stackare. Tröstar mig med att de ändå har många kompisar.


I natt lyser Universums alla stjärnor på en gång. Frostnätter.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards