Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Uppror mot Telias röst

Av Margus - 13 september 2009 20:59

 

Som gammal rebell uppmanar jag härmed till UPPROR mot Telias kränkning av oss kunder. Den löjligt lismande robotsvararen är bara fööör mycket.

Vi uppmanas att med egna ord beskriva vårt ärende. Säger man nåt som roboten inte är programmerad med godkänns det inte. "Förlåt jag uppfattade inte" säger rösten då. Då är man tvungen försöka igen och igen… tills det blir rätt. Eller ge upp. Där slipper Telia väl ungefär hälften av samtalen, det är förstås uträknat så. Har skrivit om problemet tidigare.


Det är kränkande och förnedrande att behöva tala med en maskin. Och att därtill försöka lista sig till vad denna vill höra. Så behandlar man inte kunder!!! Dags att göra uppror. Det var bättre med de gamla knappvalen.

Många har redan listat ut att om man säger nåt som blir för mycket för roboten, typ "Jag vill tala med en levande människa" eller "kwax, kwax, kwax" eller bara moltiger så kommer man vidare till de gamla knappvalen. Puh…


Egentligen älskar jag Telia. Eller gjorde, innan detta. Nu hoppas jag att alla med ärende till Telia ska visa vad man tycker om den jäkla maskinen. Telia spelar ju in samtalen i utbildningssyfte. Istället för att moltiga, låt dem få höra hur avskydd roboten är!


För att det ska bli riktigt tydligt för Telia kan man ju säga:

"Jag vill inte tala med den här dumma apparaten, det är kränkande."

"Nä, vet du vad – detta är kränkande och förnedrande."

"Ta bort den jävla apparaten."

"Jag vägrar att prata med en robot."

"Du fattar väl ändå inget ditt dumhuvud."

"Har du alla hästar i stallet, eller…"

Tänk om uppropet kunde spridas som ringar på vattnet så att Telias alla kunder slipper snacka rappakalja med Rösten. Härliga tanke.


 
 
Ruth

Ruth

13 september 2009 22:31

Har dumpat Telia helt och hållet sedan ett par år tillbaka, har bredbandsbolaget både för datorn samt telefonen, det spar man även en massa money på. Inga fasta kostnader varje månad till Felia, så det så..

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Väninnan

14 september 2009 00:21

Jag har sedan en tid tillbaka börjat min bojkott genom att moltiga. Det fungerar.
Men vill de höra några väl valda ord så är ju inte jag nödbedd.

 
Flanören...

Flanören...

14 september 2009 07:23

Bra, att du höjer fanan.
Jag har faktiskt gjort lika dant och fortare kommit till fast mark.

http://www.nabbsjuan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards