Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Vägrar att styras så

Av Margus - 9 november 2009 23:02

 

Nu vill Bilprovningen styra exakt när besiktningen ska ske. Det gör dom genom att inte skicka ut avi och påminnelse förrän det passar dem själva. Man kan alltså missa två månaders manöverutrymme för eget val av tid! Rebellen i mig vaknade. Vägrar att styras på detta vis. Bokade genast första bästa tid på egen hand via nätet. På onsdag ska det ske. Bromsarna är genomgångna och sen håller man tummarna för resten.


Bilen har en 0:a och inställelsetid är oktober-februari. Vill dock alltid ha det gjort i oktober före vinterväglaget och med gott om tid. Men nu uteblev lappen från Bilprovningen. Upptäckte det av en ren händelse och tyvärr fick jag vänta till nu. "Betala i förväg kan man dock inte göra", sa Bilprovningen när jag ringde och efterlyste den saknade avin.

"Ordinarie tid för bil med 0:a är december", mässade Damen i luren.

"Jaha, man ska styras helt och hållet nu då", surnade jag till.

Bokningslapparna har ALLTID kommit i god tid före första månad – ända sedan jag blev bilägare på 1970-talet. En period uppmanades vi att själva boka tid så fort som möjligt för att säkert få tid i trängseln. Nu tyckte visst inte Bilprovningen att det var roligt längre! 2010 bokar jag min oktobertid redan i juli - i ren protest.

 
 
Ingen bild

Kattis

11 november 2009 08:32

Hej, ett litet tips... I Bilprovningens webbtjänst Mina fordon Privat kan man själv ange de önskemål man har för kallelsen, om man vill ha en tid tidigt i perioden och när i veckan och dagen man vill komma. Anmäl dig till den på bilprovningen.se så kan du säkert få en oktobertid på kallelsen till nästa år. :-) Lycka till!

 
margus

margus

11 november 2009 16:10

Tack för vänligheten, men jag finner på angiven plats bara möjlighet att få kallelse via epost och SMS vilket jag inte vill. Har nu frågat Bilprovningen VAR jag kan beställa tidig kallelse. Väntar svar.

http://margus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards