Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Vilken soppa!

Av Margus - 3 februari 2009 12:48

Håhå jaja, här var det soppa på längden och tvären. Ingen soppatorsk här. Hamstrade olika sorter i går. Man får försöka variera sig men soppor rätt och slätt utan matbitar i blir väldigt blaskigt. Jag som ÄLSKAR mat...

P.g.a sjukdomen äter jag vanligen  lite och ofta så nu har jag gôrtråkigt. Skvalpigt i magen. Men ser fram mot nyponsoppa med glass i. Tur jag får dricka mitt älskade cappuccino också.

Försöker ägna mig åt roliga saker för att minsta tristessen. Typiskt i-landsproblem.

 
 
Ewa

Ewa

3 februari 2009 14:49

Jag tycker att det är mindre av i-landsproblem eftersom du går igenom det pga sjukdom. Det är väl knappast en i-lands-sjukdom? Kram

http://fundringar

 
Alle

Alle

3 februari 2009 18:48

Kan du inte stoppa i lite potatis eller pasta för att få de lite mera matigt ?
Det brukar jag göra!
Kram

http://www.alleswe.bloggagratis.se

 
Berit Elisabet

Berit Elisabet

3 februari 2009 21:16

Inte så rolig mathållning, det förstår jag. Men du - liiite roliga kan den bli med egen soppa plus en mixer! Tyckte åtminstone jag, när jag (av annan anledning än din) tvingades hålla ungfär samma diet en tid.

Fast det där saltvattnet du skrev om tidigare - det kan nog inte göras roligare hur man än försöker...
Hoppas din torsdag inte blir alltför jobbig, trots allt!


http://www.belof.se

 
Ruth

Ruth

3 februari 2009 21:26

Fy vad du skall få genomlida, hoppas det blir lyckat, håller tummarna till 1000. Soppa mättar ringa, men svårt att låta bli fast föda. Men när man är inställt på det och vet varför så går det, dagarna går ju rätt snabbt.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Jenny

Jenny

3 februari 2009 21:34

TACK för dina värmande och rara ord inne hos mej!
Sitter här i "självömkansträsket" fast, och "ser knappt förbi mitt eget köksfönster"...
Inser när jag läser din och andras bloggar att jag ju inte är ensam om att ha det lite motigt just nu.

Jag LIDER med dej, som har en rent ut sagt "helvetestorsdag" framför dej!
Själv har jag varit förskonad mot denna undersökning, men har ju en dotter som genomgått den flera gånger, och jag har varit med inne i rummet vid flera tillfällen.
Vimsig av all bedövning och drog-medel så uppfattar hon ju inte Läkarens direkta reaktion, och då har hon velat att jag som har "nyktert huvud" skulle vara med.

Och bara som "idsidanomstående" inser man hur fruktansvärt jobbigt detta är....

Så här har du en som skickar all sin energi och styrka över till dej på torsdag!

Lovar att jag ska hålla mina tummar för att allt ska gå så smärtfritt och bra som möjligt. (Och du var säker på att Husmarck-Pehrsson inte ville byta med dej???)

Härligt att läsa och se bilder från dina fågelutrymme där hemma!
Vilken aktivitet och vilken energi!!
Kanske skulle man börja käka lite äggfoder, eller nåt?

Du undrade om Mjölk och macka blandningen här??

Jo, dom FÅR äggfoder och äter det också...men Herr Kim har gjort sej en "rutin" här på morgonkvisten, ser du!

För om man hänger och SKRIKER i gallret när yrvakna matten kommer ner på morgonen, så gör hon denna smaskiga geggamojja på två röda sekunder!

Och dom (Både Kim och Nilla) gör nåt kluckande och sjungande läte samtidigt som dom i stort sett anfaller matskålen....jag hinner sällan få ut handen...dom är som skogstokiga i detta, så nu får jag väl hålla på...suck!

Men dom får allt äta uppblötta fröer och äggfoder också! Detta är just på morgonen.

Ja, jag har nog sagt det förr och säjer det igen...
OM du ångrar dej och vill ha min lille Pavarotti och hans Gullan, och numera sonen Lucky...så vet du att det bara är att hojta till!

Jag vet INGA kanarier som har det så bra som dina, och jag annonserar dom inte!

Jag vet ju att du har fullt, men OM du ångrar dej, menar jag!
Jag ska inte fortsätta med kanarierna...och DET har jag sagt nu länge, men det går inte så fort här.

Och Pavarotti och Gullan ÄR väldigt speciella...((-:

Jisse, det blev ju en hel novell, det här!

Jag avslutar med att önska dej ett JÄTTESTORT LYCKA TILL på torsdag, och att det kommer något gott och bra ur detta "skit-görat" som du nu måste genomgå!

"Spott i nävarna", som min Mamma brukar säja...(84 år och krutgumma!)

Stor kram från Jenny

http://kottarochsnackor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards