Fågelperspektiv

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Margus - 23 oktober 2008 22:45


Kan knappt koncentrera mig inför operationen i morgon. Fast det är ett så litet ingrepp… Jag får backlashar till alla tidigare operationer som gått hur bra som helst. Men nu är jag trött på operationer, hur små de än är.
Sjukresan är beställd och människan som svarade var väldigt trevlig och vi skrattade (!) tillsammans. Dom tar sig.

Undrar om operationen blir av. Har börjat få Husbondens förkylning vilket inte fick ske. Mest ont i halsen, men vem vet var gränsen går. Åker i alla fall. Och om det blir av vet man inte riktigt VAD som ska opereras… det stod inte på kallelsen!


Utgår från att det gäller armbågen, men jag har ett ärende inne för en hammartå också. Kanske blir det den…? Eller tar dom en bit tarm när dom ändå har mig inne… det är snart aktuellt med både röntgen och bentäthetsmätning. Vad ska man tro. Visst är det skitdåligt att inte notera på kallelsen vad saken gäller. Dom kanske amputerar armen… Bort hemska tanke, men man blir bekymrad när allt ska gå så fort.

På tal om fort så slog Byhålans Apotek rekord häromdagen när jag skulle hämta ut våra mediciner. Ja, vad ville du mer? Jaha, vad mer? Var det något mer? Så där höll hon på, expediten. Jagade på liksom. Och när hon inte hittade mitt paket och skulle gå ut och leta, expedieras en annan kund samtidigt…!


Man börjar tycka att det går för långt. Som av en händelse fann jag formulär för synpunkter i väntrummet på vilket jag i skarpa ordalag skrev  att Apotekets kunder är SJUKA. Och behöver omhändertas i lugn och ro. Jag skrev att det var otrevligt jäktigt nu, och föreslog att de skulle slå av på takten. Detta lilla Apotek har ju en begränsad kundkrets och den blir inte större för att de stressar.

--------------------

För övrigt duschades nymferna i dag och blev så himla glada. Dom vred sig och bugade och öppnade varje fjäder på kroppen för att få in fukten. Detta var efterlängtat. Dom kan ju inte gå ut ännu och få regnet naturligt.

Använde en liten tryckbehållare med stril och dom kom sättandes i full fart. Tre fyllningar fick göras innan de var nöjda och golvet vått.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards