Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Margus - 3 oktober 2008 22:34

Husbonden snarkar i tv-soffan och själv ser jag dubbelt på dataskärmen. Dags att lägga av och knyta sig. Vi har verkligen kört för fullt en tid. Nu får det gå ner på lagom nivå. Själv sliter jag med hemsidan. Har kommit långt men ska en bit till innan jag släpper den åt sitt öde.  


Är inte riktigt nöjd med mallen jag jobbar i, men jag ser det som övning för en senare variant. Man lär sig tänka igenom och planera konkret vad som ska vara med. Jättejobbigt, men huvudet funkar trots allt.


Kramade marsvinen en stund i kväll medan vi såg Doo-be-doo. Maggans sår har läkt så fint och hon är nog glad att slippa besvär. Men hon tog allt bort två stygn själv medan det läkte.


Och finanskrisen pågår... och pågår... Vi klarar oss nog inte helskinnade från eländet, helt och hållet. 

- "Det enda roliga med krisen är att det kapitalistiska systemet kraschar" sa jag åt apoteksbiträdet en dag.

- "Men vi är väl alla kapitalister lite till mans" sa hon.

(Är vi det? tänkte jag...)

- "Nä-ä. Inte jag!" sa jag med eftertryck. Tänker minsann inte ta ansvar för vad finansvalparna ställt till. Någon kallade förresten krisen för Valpsjukan härom dagen... Fyndigt.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards