Fågelperspektiv

Alla inlägg den 23 november 2012

Av Margus - 23 november 2012 23:02

Lilla Huset fick livaktigt besök i dag. Av Cecilia - duksömmerskan (vilket ord…!). Det räckte alltså inte med att vi brände alla pengar på julmarknaden. Vi VILLE absolut ha en duk till. Där fanns nämligen ytterligare en riktigt tjusig. Den sprudlande kreatören erbjöd snabbt valfrihet mellan två varianter, samma tyg i mitten men med två olika bårder - fast först till fredag. Och med hemleverans! Hon skulle bara hem och sy först… man tackar.

Fredagen kom. Dags att välja… som väntat var de lika snygga båda två. En med ljusgrön bård, en med grå. Valet underlättades av Husbonden som hade utslagsröst. Grå bården vann. Nu borde jag förstås ha fotat båda tillsammans – det var min plan. Men som vanligt pyser ’trögdjurets’ idéer ut ur öronen. Men vinnaren ligger i alla fall kvar på bordet (klicka för större bild). Vi är helnöjda. Fantastiskt duktig och energisk tjej, denna där. Kvalitetsarbeten gjorda med såväl färgsinne som kärlek och omsorg (tyvärr ingen hemsida att länka till).

Cecilia hade maken med sig, och efter sedvanlig tur i fågelhuset följde en trevlig eftermiddag med fika och historier ur livet.

Av Margus - 23 november 2012 22:56

- Man borde ju ha motionscykeln framför tv:n! Vad tittar du på när du cyklar hemma?

Samtal i förmiddags med annan jämnårig tant. Som så ofta i vår ålder var dagsformen på tal. Efter höstens nedåtgående trend hoppas jag bättra på en förväntad svagt uppåtgående formkurva. Således har cykling inletts, därav hennes fråga.

- Tja, vad tittar jag på… ingen inspirerande utsikt, det kan jag lova. Cykeln står där den är minst i vägen, intill skorstenen med fronten mot trappräcket. På andra sidan trappan ser jag några skåp på vars ovansida diverse askar och krukor hamnat, för att vara ur vägen.

- Man får titta på annat, fortsatte jag. Kolla cykelns färddator. Läsa av pulsen, hastigheten, tiden man cyklat, sträckan och kaloriförbrukning. De växlar i visning och jag har fullt upp att hänga med. Särskilt om inte glasögonen är på. Då får jag gissa vilka siffror som betyder vad och via matematiska operationer luska ut vilken uppgift som mest sannolikt visar vad. Då går tiden lite fortare.

Hon tyckte inte det lät så lockande utan skulle nog satsa på tv:n för egen del. När vi lagt på luren var det dags. Öppnade tvärdrag genom rummet och strax åkte tröjan av. Sex kilometer på 16 minuter, maxfart 27 km/tim, och maxpuls 140 uppnåddes. Bra början, om jag får säga det själv.

Av Margus - 23 november 2012 22:52

         

Vita ankan. Många bilder för att jag älskar den så. Den vackraste anka jag sett – ur alla vinklar. Hur jag än vrider på den så är den perfekt. Kunde inte välja.

Ankan är ett av mina käraste föremål. Fick den en gång på hundutställning i Herrljunga, 1989 typ, där jag inte ens deltog. Råkade bara vara där. Ombads att visa en hund när ägaren skulle visa ytterligare en hund samtidigt.

- Du behöver inte göra någonting. Bara gå. Hon visar sig fint ändå.

Och västgötaspetsen Hovmeneds Åsa-Tå från Falköping var en naturbegåvning. Ankan var nog hederspris eller nåt. Som gick till ägaren… som gav den till mig som tack för hjälpen. Ett fint minne av ägaren Monica som tyvärr dog i cancer en tid efteråt.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards