Fågelperspektiv

Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Margus - 11 oktober 2011 22:02

Gångandet hålles igång och ett helt kilo fett har rasat från midjan. Bara ett kilo kvar för att komma tillbaka till tidigare trivselvikt. Tackar mitt förutseende Jag för inköpet av ’gångbanan’. Den är en tröst vid busväder.

Minst 30 minuters gångande, minst var tredje dag var målet. Det har blivit 40 minuter så gott som dagligen under en månads tid. Fantastiskt vilken välgörande effekt motion har på aptitreglering och godissug. Liksom alldeles av sig själv tas mindre portioner också.

 

Nu är det kört för gräset. Det går inte längre att hålla kanarierna ifrån den nya gräsmattan i voljären. Trots fiberduk lyckas dom snagga gräsytan. Vi har gett upp och tagit bort duken. Man är ju lite rädd att nån ska hamna under den och inte komma ur.

Den gräsmattan kommer att vara död frampå vårkanten, lika bra att inse det.

- Men då försöker vi få marken att likna gammal skogsmark istället, föreslog jag. Ja, istället för den lervälling som annars blir följden när det regnar. Vi tillför fin sand, tyckte jag.

- Mursand, sa Husbonden.

- Jaha, sandlådesand, sa jag.

Vi har lite olika referensramar;-)

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards