Fågelperspektiv

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Margus - 24 oktober 2011 22:13

Nu blir jag redigt irriterad. Hela bloggen är förändrad. Texterna är breda som lagårdsdörrar, nej... värre... som logdörrar. Ju längre rader, desto mer svårläst. Dessutom är det svårare att få med hela bredden vid normalutskrift på A4-blad. Det tänkte dom inte på. Undrar hur många som är glada åt Bloggplatsens förändringar. Och jag undrar just hur många som verkligen bett om detta.

En gammal regel är: När någon påstår att MÅNGA bett om något, så brukar det inte vara så. Ett uttryck som blivit svårligen missbrukat i mången förändringsiver.

Sen var man tvungen att fixa till en extra stor headerbild bara för att texten skulle hamna inom ramen. Där gick hela gårkvällen. Det räcker nu! Sluta!

Nu har rubrikerna också blivit bautastora. Som kvällstidningarnas rubriker, typ. Helt plötsligt utan att man bett om det var de vulgärt grova - 20 px. Det gick ju ändå att ändra tillbaka, jag valde 16 px. Och nu har dom aviserat att våra bilder ska "konverteras" också till redigt stora blaffor. Tänk om jag inte vill det då... Tänk om jag planerat att de ska vara precis exakt så stora som de är... Då vill jag inte ha dem större! Herregud, vi kan ju lägga in miniatyrer som kan visas större. Räcker inte det. Fy farao. Usch och tvi. 

Förbaskat många förändringar här på Bloggplatsen nu. Jäkligt irriterande. Facebookanslutningar och länkar hit och dit. Fast dem kan man ju välja bort - när man hittar funktionen. Och den lilla menyraden längst upp med att 'slumpa blogg' den tog jag äntligen bort. Herregud, ska man orka skriva inlägg så får ju bloggen se ut som man är van vid. DET RÄCKER NU. SNÄLLA, SLUTA! STOPP. LÄGG AV!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards