Fågelperspektiv

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Margus - 1 oktober 2011 22:29

    

Har babyn gjort på sig? Näerå, de' e' bara klänningen som fixas till. 

Baby Stella döptes idag. Morfar och jag for sta på släktkalas. Sällsamt förekommande men riktigt kul. Högtiden började bra och Stella, 3 mån, såg ut att förstå precis vad prästen sa. Sen fick hon plötsligt nog... den snällaste och gladaste lilla baby som världen skådat skrek sig igenom dopakten (i sig inget ovanligt) men så snart denna var över kom lugnet över henne igen.

   

Klickbilder

Lyckades få några fina filmsnuttar under ceremonin. Sen var det allmän fotostund och dags för rafflande dramatik i mitt inre – nämligen: Husbonden hade ställt över kameran på auto och de första bilderna togs därmed i kyrkans dunkel på 1/25 sekund. Suddigt! I brådskan ställde jag då över till halvmanuellt läge och glömde kolla slutartiden. Den stod då kvar på 1/800 sekund från i förmiddags… de som fotar vet vad det betyder… Mörka bilder! Fann mig, ställde om och fick äntligen nöjaktiga foton. Ack, mina nerver…!

   

Ombytt och iklädd bekväm sparkdräkt var Stella Linnea åter sitt glada och nöjda jag. Det räddade doplunchen med presentöppning och fortsatt fotografering. En lyckad dag med många minnen att leva på och sen raskt hem till Sigrid.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards