Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Ovanlig sovkamrat

Av Margus - 27 augusti 2011 07:34

Puh, vilken natt... Trodde mig väl aldrig få dela säng med en vårtbitare, men nu har det hänt. Gissa om jag sovit till syrsans sång på nära håll...

Svårt att somna i värmen. Drömde om en fjäril i håret som spelade ljudligt. Just när djupdvalan skulle ta över kändes en vaxartad filur på min hand. När jag viftade bort den insåg jag på nåt sätt att det nog var en vårtbitare. Ville absolut inte vakna och tänkte att den nog vandrar iväg på täcket till bättre plats. Vilket han gjorde.

Den vackraste syrsesång hördes strax borta från teven. Starkt! Det ekade i hela sovrummet. Det var både trevligt och vackert. Han filade på sin ensamma strof. En vän hördes svara därute. Tänkte att han nog följer ljudet och hoppar ut på samma sätt som han kommit in. Var urtrött och ville absolut inte gå upp.

Strax uppstod trängande behov och när jag ändå var på benen fick min exotiske sängkamrat friheten åter. Tyckte jag hörde honom därute när tröttheten äntligen tog överhand.

Så det var alltså som jag gissade. "Är det en vårtbitare däruppe i sovrummet?" sa jag på skoj när jag först hörde det starka filandet före läggdags. Tänkte kanske att den starka sången hördes utifrån och in genom det öppna fönstret. Nu vet jag. Väldigt trevligt - och sömnproblemen berodde INTE på gästen.

 
 
Kjell E

Kjell E

27 augusti 2011 10:52

Du verkar ha variation på sängkamrater!
Inte så vanligt att de tar sig in så och spelar dessutom.
Tänkte egentligen informera dig om, att Fototriss den här veckan har temat vid vatten.
Dina sländor kanske skulle passa?
http://fototriss.blogspot.com/

Helena öppnar kl. 12 i natt. Lite kul med det 15 tal, bl.a jag som träns vid 12-slaget.
Det går ju alldeles utmärkt att lägga ut i morgon också.

http://nabbsjuan.bloggplatsen.se

Margus

27 augusti 2011 22:22

Tack för tipset, men jag orkar nog inte engagera mig i fototrissen. Snällt att du tänkte på mig.

 
Ruth

Ruth

28 augusti 2011 10:29

Hur kan du tolerera en sådan rumskamrat, jag hade blivit hispig värre, ute är dom mysiga, men inte inne :)
Kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

28 augusti 2011 21:56

Men det gick ju bra, vetja;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards