Fågelperspektiv

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Margus - 26 oktober 2013 21:12

Hängt på facebook som en annan fjortis... i dagarna tre. Fast det sägs att ungdomarna övergett FB till förmån för Instagram och annat. Facebook lär vara medelklassens forum numera... f-n trot, men när det gäller "min" grupp stämmer det: Gamla västgötaspetsgodingar. En grupp där man laddar upp bilder på gamla västgötaspetsar, dvs. kronologiskt gamla - från förr i vä'la alltså. Och allra helst HISTORISKA.


Orsak till det intensiva 'hängandet' var att jag lade ut några av mina äldre bilder från familjealbumet. Och då gruppen

följs av 196 fantaster som 'tittar', 'gillar' och 'kommenterar' hör det till normal hyfs att man följer upp och svarar. Mobilen surrade i ett... zzzz zzzz... Det där orkar man inte med för länge i taget.

         

På bilderna syns min första tik Jackie, hennes pappa Agge samt morfar Jackson. Vi snackar 1970-tal. Jackie var min skugga i drygt tolv år. En klok tjej, det var hon och jag. Följde mig överallt, i lagården, på reportagejobb, låg i mitt knä när jag körde bil - så stilla, så stilla, väntade tålmodigt och tyst när jag var upptagen. Hon älskade att bli fotad. Vi hade en valpkull 1977, fem valpar. Och vi tävlade bruks/spår i flera år - som ett av de första västgötaspetsekipagen på den tiden. Hon var född i Fyrunga där föredraget hölls häromkvällen.



"Svarta skärmens skräck"fick sin lösning häromdagen. Gamla stordatorn gav upp och visade med önskvärd tydlighet att slutet var förestående. Hårddisken var paj, precis som en kommentar påpekade. Hoppades att hårddisk nr 2 i datorn skulle kunna ta över, men även den var slut enligt datadoktorn. Okej. Slut är slut. Tack och goodbye. Hårddiskarna är nu destruerade av Husbonden och snart väntar Sista Resan till 'avfallsstationen'.

Förr hade detta varit katastrof. När man bara hade en dator. Nu är man garderad på ett annat sätt. Blir inte lika ställd. Och den gamle som tjänat troget i tio år gick parallellt som "reservist" (dvs. soldat som tas in för förbandsövningar med jämna mellanrum) på slutet till lite surf och spel. Och livet går vidare...




HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards