Fågelperspektiv

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Margus - 13 oktober 2013 22:16

”Det som inte dödar, härdar” tröstar jag mig med efter en heldag med mobilen. Eller ”lilla fickdatorn”, som vi också kallar den nu. En samlad hjärntrust har sammanträtt vid köksbordet och lyckats med både googlekonton och gmail. Husbonden som aldrig trodde sig om att vare sig googla eller maila kan nu ’allt’ om detta. Nu är han så datavan att han till och med löser problem på min mobil! Impad!

En heldag med problemlösningar, snacka om hjärngympa… Det långa sammanträdet ajournerades emellanåt för promenad på sex km, lunch, renbäddning i sängar, dammsugning och badrumsstäd samt för ta hand om djuren.

Orsak till ’mötet’ var skrämskottet i går. Kikade på kommande faktura för mobilen där Internettrafik plötsligt kostat 148 kr..!!! Trots att jag betalat 600 kr för årssurf! Telia bekräftade att det var rätt, ”årssurfen gäller bara för refillkonton” - och jag hade ett fast abonnemang. TÄNKTE INTE PÅ DET... Detta byttes på stört - trots uppsägningstid på tre månader (mångårig kund). Bekräftelse på refillkontot kom i morse (puh...). Och då skulle årssurfen registreras… Sen var sammanträdet igång.

Och bara en tekniknörd kan associera soppåsens logga med gmail-ikonen... hehe!


”Jag bad om styrka, och jag fick svårigheter för att göra mig stark.
Jag bad om visdom, och jag fick problem att lösa.
Jag bad om välgång, och jag fick muskler och hjärna att arbeta...
Jag bad om mod, och jag fick faror att övervinna.
Jag bad om kärlek, och jag fick människor i nöd att hjälpa.
Jag fick inget jag ville ha.
Jag fick allt jag behövde.”

Passande visdomsord från ’okänd’ via facebook.


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards