Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Kamerakrångel

Av Margus - 25 juni 2009 22:55


Aldrig får man vara glad...

Nya kameran krånglar. Avtryckaren låser sig och vägrar fota. Ofta. Irriterande ofta. Sen släpper det en stund och man blir glad. Sen händer det igen... I dag lyckades jag få en underbar bild på tre nya lessonungar tillsammans i en ring. Trodde jag... När kameran äntligen släppte från sitt låsta läge knäppte jag fem bilder. Vid kontroll i kväll visade det sig att dessa bildrutor var kolsvarta!


Tjocka Manualen konsulterades. "Objektivet inte isatt" sa den. "Byt objektiv"...!! Då ringde jag fotoproffset i nya fotoklubben. Hon har tid att träffa mig i morgon. Tack gode gud.


I bästa fall hittar hon felet (kan lika gärna bero på mig). Men OM det är nåt allvarligt måste jag ha hjälp med att tala om för butiken/tekniker... whatever... VILKET FELET ÄR. Inte lätt när man inte vet vad man gör eller har gjort. Suck. Varför...????

 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

25 juni 2009 23:18

Det skall inte vara så jäkla invecklat så det blir som Grekiska när man försöker läsa och förstå bruksanvisningen. När min kamera var ny fungerade inte blixten efter några dagar. Läste i den tjocka boken som följde med på köpet, begrep inget, var tvungen att gå till fotoaffären (kameran var ej köpt där) men dom hjälpte mig med inställningarna och fixade det utan ersättning, det gjorde mig så glad...

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards