Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Lille Nutte

Av Margus - 25 juni 2009 22:49

 

Lille Nutte tittade fram idag. Det måste ha varit hans första promenad på egen hand för han var så nyfiken och orädd så vi blev riktigt oroliga för honom.


Bonsudottern var här med en köpare till hennes MC som vi haft i garaget. Bäst som köparen klämde och nöp på MC:n kom den lille Nutte glatt skuttande. Han kröp under cykeln och kom fram till mina utsträckta händer och klev upp i dem. Lät sig lyftas upp och pratade lite. Och jag blev bara såå till mig, med "kom till mamma" och så där. Kan bara inte låta bli. Är så svag för ekorrar… dessa små pigga ögon och mjuka kroppar. Det är väl därför jag har marsvin;-)

 

Den här vägde inte många gram. Men nej, tam var han inte. Han var fri. Det kändes. Hur nyfiken han än var ville han ha flyktvägen fri. Jag släppte ner honom i skogen upprepade gånger men han återvände envist till garageplan. Vilade med jämna mellanrum för det var en händelserik upptäcktsfärd.


 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

25 juni 2009 23:11

Men hälleduttande så gullesöt, älskar också ekorrar dom är ju så bedårande söta och enkla att få tama, får den ditt förtroende så har du fått en kär vän.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Väninnan

26 juni 2009 00:00

Vad funderar han på där han sitter i hårda gruset? Och det är inte dåligt vad han ”älgar” iväg bland grässtrån och smörblommor! Kolla undersidan på foten! Är det storlek 45? Den här var nog den ”goaste” jag skådat på länge. Må han få ett långt och gott liv.

 
Ewa

Ewa

26 juni 2009 08:27

Jag älskar oxå ekorrar! Det finns så många likheter mellan dem och marsvinen i sättet de rör sig på och så ögonen förstås.

http://fundringar

 
Ewa

Ewa

26 juni 2009 15:28

Får jag kopiera den övre bilden? Den är underbar!

http://fundringar

 
Ingen bild

margus

26 juni 2009 17:59

Att kopiera för eget nöje är ok.
Om du vill publicera den vill jag att du anger källa och upphov. Samt besked om var och hur. Tack för att du frågade.

 
Jenny

Jenny

27 juni 2009 01:40

Jisses Amalia så bedårande söt!!!!

Och vilka bestämda kliv han drar iväg med!
Undra på att han trivs hos Er...speciellt om han "råkar" få några solrosfrön lite då och då...((:
Hoppas han stannar så vi får vara med och följa via din blogg!

Kram, Jenny (:

http://itsmylife-j.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards