Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Åtta tappra siktar högt

Av Margus - 17 juni 2009 23:09


Bubblar vidare uppiggad av kvällens möte med Byns FOTOKLUBB. En liten samling på åtta tappra själar kom till första mötet efter start för att diskutera inriktning och olika önskemål med klubbens verksamhet. Ett tjugotal har anmält intresse. Målet är ett hundratal…

Rätt tuffa personer för övrigt. Alla hade mål i mun och tog för sig. Undrar hur det går om någon försynt och blyg människa ansluter sig?


Konstföreningens lokal som lånats ekade tyvärr så vi knappt hörde vad vi själva sa eller tänkte. Första önskemålet blev därför en ny lokal. Vi jämförde kameror förstås. Okunniga (som jag) ställde frågor till de mer erfarna. I samlingen finns bl.a en yrkesfotograf med en kamera för 40 papp så där finns kunskap att hämta.


Några har höga ambitioner. Andra (som jag) är glada om vi vet vad kameran gör. Men utställning siktar vi på, redan till hösten om jag hörde rätt. Och almanacka till nästa år. Jajamän! Kanske man kan tänka sig att någon bild i denna kommer att föreställa en fågel… hehe.

 

Till nästa möte ska var och en ta med en bild, vilken som helst. Härifrån blir det nog som vanligt… en fågel. De andra kommer att tröttna på fåglar ganska snart, gissar jag. 




---------------------




Bilderna föreställer EBBA GRÖN, vår allra första gröna, dotter eller son, efter Helmut. Den spar vi på.

Att det skulle bli grönt såg vi redan när den hoppade ur boet. Sen bleknade färgen till grått, för att nu slå ut i full grönska.


 
 
Jenny

Jenny

18 juni 2009 00:47

Åh, vad det låter spännande med fotoklubb!
Och utställning och almanacka och allt...(-:

Jag tror INTE att någon kommer att bli trött på dina fågelbilder!
Dom är ju för underbara!!!

Jag vill absolut inte ha kanarier igen,men när jag ser din gröna här....
Fy rackarn va snygg h*n är!!!!

Så härligt att se en kanarie som i färgen SER UT som en sån där gulgrön sak som det ursprungligen var!
(gulfink, grönsparv, hämpling, ja....vad det nu var i begynnelsen...jag läste om det för cirka 100 år sedan.)

Nu har Kim & Nilla 3 bebbar i holken!
(och 2 ägg kvar)
Inget hos dom stackars Kakarikisarna ännu...
Funderar allvarligt på att ge dom ett nymfägg (om det nu är befruktat i dom sista...) Tycker så synd om henne...lilla Akka...

Jaja, den som lever får se!
Passar på att önska dej en riktigt härlig Midsommarhelg med Jordgubbar på tallriken och krans i kalufsen! (eller ovanpå hättan, till regnjackan)

Hälsa Maken! Kram, Jenny (:

http://itsmylife-j.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

19 juni 2009 00:24

Jag borde nog också kolla om det finns någon fotoklubb i närheten, för där finns ju för kunskapen som jag inte har. Jag är enbart glad om det finns något att se på då jag har varit ute med kameran. Du har ju mängder att vackra fågelfoton att välja på.
Skönt med en klubb där medlemmarna vågar prata och inte enbart sitter tysta.
Jag önskar er en härlig midsommarhelg.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

19 juni 2009 19:27

Ingen dum ide att gå med i en fotoklubb, har man en fin kamera så är det mycket att lära sig av finesser. Man kan få en annan syn och vinkel på objekt när man tittar på en duktig fotograf, det gäller att ha fotoblick också. Det enklaste motivet kan bli en riktig 5:1a pangbild.
En gullesöt gröngörling lilla "Ebba", roligt när det kommer färger man inte trodde skulle komma, glada överraskningar.

Hoppas ni fick en fin Midsommarafton med lite sol till den goda maten, men värmen saknas trotts solstrimmorna mot moder jord.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards