Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2014

Ändra inte hela tiden, Telia!

Av Margus - 18 oktober 2014 20:32

Fly förb… på Telia. Igen! Det är rena turen att sajten fungerar nån gång. Husbondens Årskort Surf skulle förnyas. Härom veckan gick det bra när jag skulle fixa mitt. Så icke nu. Det gick inte i paddan, inte i mobilen, inte på stordatorn. ”Felaktigt lösenord, felaktigt pers.nr….” svarar Telia. Försökte med inloggning via Bank-ID…

”Installera Bank-ID” svara Telia. Hahaha… vi HAR fungerande Bank-ID!

   

”Nya Mina Sidor lanserat 2 oktober”, läser jag längst ned på sidan. Det ”ska bli enklare” förstås. Så heter det jämt. Som när ortens databutik bytte telefonnummer för att det ”skulle bli enklare att ringa”… Vi KUNDE det gamla numret. Det BLIR INTE ENKLARE att byta!

Telia möblerar om på sajten årligen. Allt man lärt sig att hitta till har flyttat runt och fått nya namn. Och kommer i fel ordning.

När ska dom fatta att det INTE blir enklare när man ändrar. Behåll det gamla som vi med svett och möda lärt oss.  Då först blir det enkelt.

 
 
Ingen bild

Telia

19 oktober 2014 11:14

Hejsan!
Tråkigt att du inte är nöjd med förändringen på telia.se. Jag är övertygad om att nya Mina Sidor kommer att fungera mycket bättre än den gamla versionen, men tyvärr innebär ändringar ibland också tekniska problem. Vi arbetar på att lösa de problem som finns.

Det problem som du beskriver är dock ingenting som jag eller mina kollegor känner igen. Det är därför väldigt bra att du påpekar felet och du får gärna skicka oss ett mail om du upplever fler felaktigheter på sidan.

Innan vi felanmäler detta behöver vi dock veta vad du använder för operativsystem på datorn (t.ex. Windows 8) samt vad du använder för webbläsare och version (t.ex. Internet Explorer 11). Detta behöver jag veta eftersom telia.se inte har stöd för alla webbläsare. Telia.se fungerar ofta ganska bra även med webbläsare som vi inte har stöd för, men just funktionen e-legitimation och BankID blir det ofta problem med när man har en annan webbläsare.

Jag vill även passa på att tipsa dig om att du inte behöver logga in på Mina Sidor för att ladda på kontantkortet. Det går bra att göra direkt via www.telia.se/ladda.

Hälsningar
Matilda, Telia kundservice

 
Berit E

Berit E

19 oktober 2014 12:29

Så fånigt med Telia. Mitt problem är att min uppkoppling fungerar precis hur dåligt som helst mellan ca 19 och 22.30 Och det är ju då jag främst vill sitt vid datorn!
Den där flygfotolänken ska jag titta närmare på, "mitt" gamla torp måste ju gå att hitta där. Fast nu är torpet förvandlat till en modern men väldigt charmig bostad åt ena dottern med familj. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

19 oktober 2014 23:42

Så förfärligt tråkigt med trassel vid DIN bästa tid. Man måste alltså vara dagledig för att kunna använda Telia hos dig... hehe.
Det kan vara ett bök att hitta rätt flygfotoområde att leta i, men man får ta det som avkoppling. Och så ser man ju så många gamla rara ställen samtidigt, med hässjor och kor. Skulle önskat att vi hade sett en häst i arbete också... Får du syn på någon kanske du kan tipsa mig :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards