Fågelperspektiv

Alla inlägg den 3 maj 2013

Av Margus - 3 maj 2013 21:16

Nyfikenheten gick inte att hejda. 20 boxar med gamla fotominnen pockade på. Den gamla projektorn låg prydligt nedpackad i sitt fodral... Skulle den ens starta…? Jodå. Strax mindes jag hur den skulle rattas också. Körde åtta magasin englandsbilder med gnisslande och gnällande projektor. Varje bildbyte skramlade med höga decibel. Åh herreminje, var det verkligen så den lät…! Men så suddiga bilderna var…! Och dammiga!

Efter två magasin kom jag på hur man ställde in skärpan. Efter ännu något magasin såg jag att mesta dammet nog satt på projektorlinsen, hehehe. Här får nog torkas och putsas lite varstans. Sen ska projektorn lutas lite för att magasinen ska åka lättare. Puh…

       

Maffiga shirehästar med bryggarvagnar dök upp på duken, kor i stora tält från Royal Agricultural Show, gosiga får och higland cattle from Scotland, stenhus i Edinburgh och Glasgow, gröna kullar och dalar i evighet... och slutligen det ständigt gröna Ben Nevis – Storbritanniens högsta berg (endast 1344 m högt).

   

Tackar min Skapare för noggrannhet och hamstermentalitet. Här saknas nog inte en enda bild! Varje magasin har en väldokumenterad lista med uppgifter. Med dem kan jag gå rakt på mål - som en målsökande robot.

Ska verkligen inte scanna in varenda bild i datorn. Man får inte vara dum. Bara de bästa. De omistliga. Men de ska hittas. Måste alltså inte torka av varje bild in absurdum. Kärt återseende. Mycket roligt väntar till vintern.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards