Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Äntligen drev mot Reinfeldt

Av Margus - 12 februari 2012 22:57

     

Större bilder med ett klick

Äntligen går drevet mot den som verkligen ska granskas – vår regeringschef. Tidningen ETC går i bräschen med tre rejäla artiklar (samma dag) om Reinfeldts alla misslyckanden och hans värsta lögner – se bilder. Äntligen några journalister som gör sitt jobb. Förstasidan är ljuvlig att skåda. Nu återstår bara att se om den infantiliserade kvällspressen fattar att dom ska hänga på. F-n trot.

Artiklarna kan läsas här:

Reinfeldts 10 värsta lögner

Reinfeldts alla misslyckanden

Äntligen ett riktigt drev

 
 
Erika

Erika

13 februari 2012 09:43

Lite nollställda ord från mig för jag hittar inga andra. "Kan ingen få bort denna misslyckade människa innan han förstör fullständigt" Han går till jobbet utan värk, utan att behöva bekymra sig om sin ekonomi som snart varenda svensk behöver göra i alla fall många. Ja det var väl allt om den flintisen.
Sitter med ett badlakan om huvudet, lilla håret har fått vatten på sig. Tanken är utgång när jag nu blir färdigt. Numera tar allt sin lilla tid vilket jag accepterat för länge sedan. Bara det stannar vid vad det är nu är jag glad. Ska bl.a lämna tillbaka några gräddbullar som vi säger där jag kommer ifrån, du vet nog vad jag menar för något det där vita fluffet inuti osv. Här hade bäst före redan gett sig på knaten, usch och fy så de såg ut inuti. Brukar kika på datum, men jag gick till kassan för att veta priset och se då flög lilla kollen sin kos.

Nu ska jag skärpa mig, och torka alla tusen strå :)

Ha det allra bästa denna måndag.

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

Margus

13 februari 2012 22:16

Vet mycket väl vad gräddbullar är. Själv säger jag av födsel och ohejdad vana 'munkar' för så heter det i Göteborg.
Jättegoda som färska, men urtrista vid sent datum. Trist att man måste kolla allt, och springa och byta och klaga.
Trots allt, låter du glad - det gläder mig.

 
Erika

Erika

13 februari 2012 09:45

Har gått över till Blogspot, här är den nya länken. Tänkte inte på det i min kommentar.

http://enstrimmaljus.blogspot.com

Margus

13 februari 2012 22:13

Tack, har redan hittat dig! Inte hunnit ändra länken i bloggen än.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards