Fågelperspektiv

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Margus - 7 februari 2012 22:07

Bättre bilder på månen har jag sannolikt tagit, men den här kunde jag inte låta bli. Den var så fantastisk i morse när den full och gul dalade snabbt i gryningsröda molntussar innan den försvann ner i skogen. Lite vårkänsla över den där, eller hur.

Ett annat glädjeämne: det är bara är minus 2,9 i skrivande stund. Hela dagen har känts som sammet i jämförelse med nyligen genomlidna köldknäppar. Nygjorda fötter och till det ... nyklippt. Kan inte bli bättre. Frissans hand hade lugnat ner sig ett tag, till glädje för oss som stod på kö. Akut utryckning när hon ringde. Dubbel lättnad.

Våren ristar mönster i snön på lagårdstaket när det töar. Kan inte hjälpas... jag ser bara mörka industriskorstenar i mönstret på taket. Det var häromdan. Nu är de fler. Och snart är väl taket rent om det får hålla på så här. Hoppet är det sista som överger en.

Nä, här gick ännu en dag på 'ärenden'. Nu MÅSTE jag ta tag i bokföringen! Basta.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards