Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Snacka om förbränning...

Av Margus - 18 augusti 2009 20:58


Så förflöt ännu en dag i vårdvalets tecken…


Morgonstund har guld i mun. Tänker alltid som bäst precis när jag stigit upp. Idéerna rann på som en vårflod, hann knappt med att anteckna. Jo, här skulle skrivas ett brev till myndigheterna också… tanke och handling äro ett... bäst att jobba medan hjärnan funkar. Rafsade i hast ner allt och ringde Byns landstingskontakt för att få adresser. Henne tog jag direkt på sängen, hehe, men även hon var klar i knoppen. Praktiskt med morgonpiggt folk ;-)


Så var jag igång då, innan jag ens hunnit ut till fåglarna. Efter skötseln av dem skrevs osorterade idéer på datorn medan adrenalinet pumpade. Sen ut på promenad. Glatt förvånad att jag nått så långt i min utveckling att tankarna då automatiskt gick till helt andra grejer. Himla skönt.


Det räckte med den hjärtklappning som dunkade på när jag fortsatte med brevet. Snacka om förbränning… hoppas att det syns på vågen sen ;-) Fast det retar mig att jag offrade en vacker förmiddag på sån här skit, ehuru viktig sådan (skitviktig, hihi…).


Postade breven till Hälso- och sjukvårdsnämnden, Primärvårdsstyrelsen samt det påtvingade vårdvalet (se gårdagens inlägg) på vägen till PRO-mötet där filmvisning och trevlig samvaro med glada människor väntade.

Himla kul. Varnade folket där att se upp med vårdvalet.


Försökte nu göra valet på nätet också. För säkerhets skull. Trassel med Bank ID-sidan (förstås) och efter sju sorger och åtta bedrövelser uppstod därtill TEKNISKT FEL. Håhå jaja…


Två dar är just och jämnt vad jag tänker lägga ner på eländet. Har nu fullgjort min medborgerliga plikt och varnat andra för konsekvenserna samt påtalat för myndigheterna. Insändaren kommer visst in i morgondagens Ortstidning. Mer varken kan eller vill jag göra. I morgon flyr jag in i film- och fotobubblan igen.

I närheten ses ormråksfamiljen med tiggande ungar som nu lär sig jaga. Tänk om man kunde smyga sig dit genom skogsdungen med kameran.

 
 
Ruth

Ruth

18 augusti 2009 22:31

En så duktig figter du är mot myndigheter, du skulle varit en politiker. Våra 2 kuverter var enligt reglerna, ingen flytt från våran vårdsentral, så papperen är nu mera slängda. Bra med ett varningens finger så att man verkligen kollar papperen och hamnar rätt.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards