Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Apoliva kom in i mitt liv

Av Margus - 12 juli 2009 21:36


Apoliva Nattcreme (blå burken) har förgyllt mitt liv.

När ansiktet blev torrt och stelt efter genomliden värmebölja var det inte kul… sandpapper, typ. Det gick definitivt för långt när örsnibbarna vitnade och hotade att falla av.


Apoteket blev den naturliga tillflykten. Dels är jag stamkund, dels finnes inga alternativ på Byn. Tarvades akut expertråd. Den blå burken lockade. Farmaceuterna bekräftade att den var mycket efterfrågad. Detta förstår jag nu. 

Tro mig eller ej… det räckte med EN insmörjning. Den gick rätt in, utan överflöd. Hyn blev som ny, mjuk och len. Ja, det kändes till och med som rynkorna försvann. Fortsätter givetvis med denna dunderkur.


Bekanta bekräftade sen att det är Blå Burken som gäller. Den är verkligen i ropet. Jag brukar aldrig göra reklam för något men här kommer det…

Nattcremen innehåller återfuktande hyaluronsyra och glycerin, skyddande vitamin E samt bl.a rapsolja. Apoliva (en stor serie med produkter) finns bara på Apoteket. Tillverkas av Adara och samtliga är utvalda och testade av Apotekets Centrallaboratorium och får aldrig innehålla onödiga kemikalier eller ha en onödig miljöpåverkan.


Undrar just hur det går med detta när Apoteken säljs ut till privata intressen. Befarar att det blir fritt fram för "amrekannska" produkter hylla upp och hylla ner.

 
 
Jenny

Jenny

13 juli 2009 00:38

Tack för tipset!!
Råd av detta slag tages tacksamt emot!
Jag är ju torr som ett gammalt vedträ, vinter som sommar, och jag använder också bara Apotekens...
Fast Hudlotionen,,den parfymerade, för den är ändå mild och luktar rent och gott!

Men ibland så blir man ju alldeles supertorr! Som fnöske!
Och speciellt nu efter allt solande den där veckan!
Jisses, vad jag har ömsat skinn!

Vi kanske skulle ta en tur ner till Göteborg i morgon för att gå på Universeum och Liseberg på kvällen (Allsång med Lotta Engberg där i morgon ju!!).
Bäst att i så fall akta sej inne på Universeum, så dom inte tar en för att vara en Anaconda!

Hoppas VERKLIGEN du har rätt om den där värmen på onsdag!
Men "Ryssvärme"???

-Tsss...det var allt en lite dålig värme det?
Jag tyckte Du skrev något om styvt 20 grader bara??

Det är väl lite "fisigt" så här mitt i sommaren?

Jaja...men mycket hellre en fisig Ryssvärme, än ett plaskvått gråväder från Polen!

Hälsa så gott och ha det bra!

Förresten!!

Fjortis & Elvira har nu 4 ägg i holken...dessutom flyttade jag dom i alla fall, innan vår Skåneresa till större voljär- med risk för att dom skulle bli avbrytna, men dom struntade i den flytten!

Hon ruvar för fullt och Fjortis matar inne i holken!!

DESSUTOM står ju voljären inne i det rum där jag har 5 vilda kattungar med Moder, och dom bryr sej inte ett dugg !

Är jag glad, eller är jag glad????
Håll tummarna nu för att det är något i äggen och att allt fortsätter gå bra!!
Jag blir så himla nervös att dom ska käka upp dom eller nåt!!?
Huh....mina arma nerver...både kattbebisar OCH nymfbebisar OCH kanske Lesson...

Kram, Jenny (:

http://itsmylife-j.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

13 juli 2009 10:36

Den skall jag prova, tack för tipset.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

margus

14 juli 2009 17:00

Så himla roligt, Jenny!
Grattis! Nåja... inget är färdigt förr'ns det är färdigt och lång tid är det... Men har roligt under tiden och vi håller tummarna för blå bebisar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards