Fågelperspektiv

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Margus - 8 juni 2009 21:43


Mitt i värsta fågelrushen på morgonen hände det. Ett nytt litet träd inne hos fåglarna hade fallit. Och just när vi reste upp det slocknade lyset. Black out.

För jääääkligt alltså.


Det värsta var att vi egentligen VISSTE att detta skulle hända.

Vi visste att det skulle räcka i TRE TIMMAR.


Inget kaffe, inget te, inget vatten till fåglarna, blötlagda fröer som skulle sköljas, inget vatten till hushållet, inget till toan osv. Förrrbassskatt.


Jag förbannade mig för denna glömska. I förra veckan var det också ett planerat strömavbrott. Då hade vi minsann förberett med vatten i hinkar och kastrull, och kaffe på termos. Men nu… totalt HJÄRNSLÄPP.


Nåväl… Ofta är saker inte så hemska som det först förefaller. När vi sansat oss räckte det faktiskt med att hämta vatten i gamla handpumpen. Visserligen lite rostigt men fullt acceptabelt. Fröer kunde man ju bara fylla på i skålarna. Övrig disk fick vänta. Morgonen var räddad. Tacka vet jag en gammal nostalgisk handpump!


HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards