Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Ur gängorna... det ordnar sig

Av Margus - 23 februari 2009 22:02


Kanske är det min vanliga vinterdepp, isolerad av snö och kyla, med minskat sockerintag och för många vårdbesök. Hur kul kan det bli…! Ur gängorna även för att motionscyklandet har måst avstås, pga… tro’t eller ej… sår på skinkorna. Inget vanligt skavsår… dessa måste ha uppstått i samband med koloskopin för ett par veckor sen. Hur löjligt kan det bli…! Blir sååå trött av allt sammantaget. Såren är dock snart läkta.


Lämnades idag blodprov på labbet som uppföljning av mina "giftsprutor". Sker varannan vecka framöver. Fick också med mig en nålförstörare från Apoteket, en liten käck sak på knappt decimetern, att knäcka nålspetsar med för sophanteringen. GRATIS, betalas av kommunen. Man stoppar in nålspetsen i hålet på den blanka ytan och trycker ihop... knäck. Nålen sparas i behållaren. Och i morgon stundar fasansfull mammografi… suck…och aaajj… HUR kul är det! Måste allt ske på en och samma månad.


Dock blev fredagens hårklippning riktigt lyckad trots vikariefrissa, men människan ville plocka mina ögonbryn…! "Nänänä, här plockas inget någonstans! Au naturelle ska det va’".


Ofta framhålls att man ser piggare ut runt ögonen med denna obligatoriska plockning. Kanske för en som är 20 år yngre än jag. På mig skulle det enbart se patetiskt ut. För med naturliga s.k rullgardinsögonlock, såna där som döljer globline, och många rynkor runt brynen så framhävs ju rynkorna…! Resonerar jag, och sitter nöjd med given. Fast rynkor gör sig bäst i färg, så nu gäller brun-utan-sol tills vårsolen au naturelle tittar fram.


Inte för att jag gillar snön men det är ju fantastiskt att februari verkligen blivit den vintermånad som det var tänkt. Landet är snötäckt. Bra för naturen, bra för ungarna och bra för Vasaloppet. "Småvasorna" pågår redan  före den gigantiska kraftmätningen 1 mars. Om allt detta kan läsas på Vasaloppssajten HÄR vilken jag just hittade. Där kan man följa Vasaloppet och kolla historik. Schysst.


Har för övrigt hittat text-tv på webben HÄR. Hade jag ingen aaaaning om. En riktig pärla! Hur bra som helst och därtill med mörk text på ljus botten, vilket är mest läsvänligt. Förstår inte varför text –tv på TV måste vara så olämpligt färgsatt. Gul eller vit text på blå eller svart botten är enligt undersökningar ett sämre alternativ och det KÄNNS när man läser där.


Isabella Rossellini mötte Dean Kamen i ett suveränt program i lördags. Valde detta istället för skränig Melodifestival. Dean är mannen bakom första insulinpumpen för diabetiker och den bärbara dialysmaskinen. Ett sjutusans tekniksnille som uppfinner viktiga hjälpmedel på löpande band. På Wikipedia finns bilder på hans segway och iBOT. Måste ses. Kika in HÄR. Därtill går programmet i repris i SVT2 i morgon den 24:e och den 28:e. Rekommenderas!


Denna befarade gnällblogg blev ändå lite ljus. Men datorn krånglar och hänger sig så jag får stänga av och starta om då och då. Befarar en krasch och vet inte hur jag ska förhindra saken. Och OM jag visste, vet jag inte om jag orkar… Får tänka positivt som Husbonden att "det ordnar sig".

 
 
Ruth

Ruth

24 februari 2009 11:08

Så mycket du har om dig och kring dig, jobbigt och stressigt. Noppra ögonbrynen, skall man det också ? har nästan inga kvar själv, inte fransar heller, vart nu allt detta har tagit vägen ??
Snart stunder det soliga och varma dagar med vitsippor och lövsprickning (men jag hoppas det dröjer.)
Ha en fin dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards