Direktlänk till inlägg 21 april 2008
Innan jag visste ordet av befann jag mig i kaos. Första samtalet ringdes kl. sju. Pappas badkar ska installeras och rörläggare har guld i mun och vet när dagen börjar. En timme senare beställdes bröd hos bagaren så att det inte skulle vara slut när vi dök upp. Åtta var också tiden när tålamodet sprack...
Skulden bär Apotekstjänst, den automatiska. Vi behöver nya mediciner båda två. Jag administrerar på hemmafronten. Det stupade redan på inloggningen... det som förut fungerat så bra.
Sen fick jag spel blandat med skrattparoxysmer när en vanlig människa i andra änden svarar att hon SER att det inte är min man som ringer...! Jag använde förstås HANS personnummer och HANS kod från VÅR telefon. Det var hennes idiotiska förklaring till att inloggningen inte funkade. Egentligen rätt kul. Fnissade så tårarna rann mellan vredesutbrotten.
- Du får tala med honom själv, sa jag. Röt en ramsa och räckte över luren så hon skulle bli nöjd. Inte fungerade inloggningen bättre då... det är ju SAMMA siffror!
- Å, vad konstigt, hörde man då. (!?!?)
Senare under dagen var det min tur. Samma historia! "Inloggningen misslyckades försök igen". TRE försök krävs innan en Människa svarar. Hon trodde det var mitt fel, försök igen.
Sen valde jag Synpunkter och Klagomål. Tekniska supporten fattade heller inget men kopplade förbi mig till manuell betjäning, "Tryck personnumret" säger den.
- Jag rör inte en knapp till, ni har fel på systemet!
Man uppskattar hög säkerhet, men då ska det funka. När Husbonden kom åter från inköpen hade han bara två av tre mediciner med sig. Läkaren hade skrivit ut FEL... jag menar RIKTIGT fel. Kaoset var då ett faktum, värk i axlar, huvud och nacke. Hjärtklappning.
"Försäkringskassan finns inte längre!" säger en kompis i luren.
Hon hade förgäves försökt få tag i sin senaste handläggare men inget av kända nummer fungerade, dom hade upphört eller tusen och en andra föklaringar. Försökte med andra handläggare som passerat revy genom ärendet. EN ENDA tjänsteman nåddes när hon överlistade "spärren". Han visste inte heller vart han skulle ringa - INOM SIN EGEN ORGANISATION! Försäkringskassan brakar alltså samman. Den allmänna ansvarsflykten driver dem att göra sig onåbara och detta är riktigt ruggigt. Just den instans som jagar bäst och drar in folks ersättningar på löpande band ÄR INTE ENS ANTRÄFFBAR. Detta är mycket allvarligt.
Följande om en konsumentvägledare som vägrade svara på fråga från en grannsocknes invånare (Väninnan).
"Du får inte tala med mig! VEM har kopplat in dig?" Sagt med avvisande stämma.
Nu är det högt vatten. Hela samhället rasar omkring oss. Dags att vakna.
Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |||
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | |||
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | |||
28 | 29 | 30 | |||||||
|