Fågelperspektiv

Alla inlägg den 7 april 2008

Av Margus - 7 april 2008 23:24

Bilder säger mer än tusen ord. Här är ytterligare en av farfars första akvareller. Sugen blir jag, både på äpplet och på att måla. Kul att kunna pigga upp bloggen med lite färg.


Av Margus - 7 april 2008 22:47

Två handikappade bilar samtidigt... hur kul är det...?

Vanligen drabbas en i taget, men nu blev båda sjuka vid samma tillfälle. Husbondens fick ont i ett hjullager (ledbesvär precis som ägaren) och min fick signifikant nog problem med avgaserna, fniss, fniss* Det tyckte jag, med min tarmsjukdom, var roligt.


Blixtutryckning i svinottan till Bilmeken följde av detta iråkade tillstånd. Husbonden stack först med den ena, hem igen, och sen ut med den andra. I tur och ordning. Reparatör'n hade ännu inte hissat upp dagens patienter för behandling, det gällde att hänga på. Diagnoserna ställdes och vi fick tid genast. Bättre service än på sjukvården numera;-) Husbondens bil togs redan idag efter morronpasset i fågelhuset. Min får ny ljuddämpare i morgon. Vilken service! Kort sagt en "körig" dag.


Väl på Byn besöktes Pappa för "efterkontroll". Stötte där ihop med hemtjänstsköterskan som rådde honom till sjukhuset för uppvätskning och insulinbehandling. Pappas diarréer och kräkningar sedan en tid kunde bero på obalansen i blodsockret (runt 20 och mer i över en vecka). Han borde därtill vara uttorkad, menade sköterskan. "Jag går med på allt", sa pappa, varpå hon beställde sjukresa och varskodde Akuten medan jag värmde middagen och packade liten väska. Rådig sjuksköterska! Alla slarvar INTE med sitt ansvarsområde!


Väl på plats och under dropp hade Pappa själv ordnat med egen patienttelefon som han lärt sig vid förra vistelsen vid juletid. Schysst. Han förekom mig (aha, gott tecken)! Vi talades vid på kvällen och han blir kvar några dagar.


Väninnans Äkta Hälft tittade hit för sedvanligt däckbyte i vårt garage. Då tuppade jag av innan det var dags att skifta bil hos Bilmeken. Tempo! Hämtades även ny parabolbox som kommit med posten. Under fåfäng jakt på annan person som ej var hemma hamnade vi istället in på kaffe hos god vän med bedårande västgötaspetsar.


Nya boxen togs om hand av Husbonden efter kvällspass hos fåglarna. Anslöt mig senare till övningarna. Ny box = ny fjärrkontroll = ny meny = ny kanallista = nya programnummer = ny bruksanvisning = ny logik. Mamma Mia... trots SAMMA leverantör, SAMMA parabol och SAMMA satellit stämmer inga programnummer med dem vi hade innan! Attans vad trött man blir!


Konstaterades att det nog blir lättare (!?) att programmera om OSS än boxen! Nio nya nummer ska in i våra arma huvuden... ånyo.


Säger snart som Fidel Castro när han vill bromsa internet på Cuba: "Vad är det för nytta med den nya tekniken när imperialisterna hela tiden hittar på nya sedan".

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards