Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 2 april 2008

Krångelsvängen igen

Av Margus - 2 april 2008 21:03

Grodorna kväker vid dammen dygnet runt och struntar högaktningsfullt i att det regnat mest hela dagen. Hann för egen del endast tänka promenad innan livet hade annat i beredskap för mig...


Nämligen dags för Krångelsvängen igen: 1) Nyköpt markistyg är felsytt, 2) parabolboxen är död. Den jäkla boxen bara fräste till och stendog. Så nu är man utan satellitkanaler i fem-tio arbetsdagar och helt utan tv på övervåningen. Dvs. OM vi inte installerar den vanliga digitalboxen under tiden. Tror inte det. Vet just inte om jag gitter traggla med detta.


Således tur att Husbonden uppdaterade sig härom kvällen på sin favoritfilm just nu, The Commitments (soulbandet från Dublin) som han sett för sjätte gången, tror jag. Det får han leva på tills nya boxen anländer.


Förbaskat... kom på att jag glömde ställa om klockan i bilen när jag var ute i går. Så håller det på.


Lång väntan på markissamtal (hehehe, man kunde ju tro att jag väntade på markis de Sade, allraminst) vilket dröjde flera timmar. Fick slutligen bekräftat att det INTE är vårt fel. Våra mått stämde med deras beställningsorder men markisfirman har SYTT FEL. Markiserna blev för korta och nådde inte ner. Skulle vara 145 cm. Blev 118 cm!!!!

Ja, dvs. att de kompletta markiserna blev rätt. Det var extratyget till fyra gamla markiser som blev fel. Firman tar itu med saken när rätt person återvänder på måndag.


Hann kika lite på parabolboxen och felanmäla den samt gå ut i Parken med hundar och höra härlig fågelsång i regnet innan barndomsvännen ringde med rapport från genomgången operation av hjärhinnetumör, vilken avlöpt väl. Vad allt ska man inte ta del av. Hiskeliga detaljer, jag lovar.


Parabolboxen var så gammal att det var läge att istället köpa en ny (att hyra var dyrare). Såklart.


Är trots krångel och bångel vid gott mod. Märker att jag är oerhört väderkänslig.

Kallt väder = frusen till is, irriterad.

Hett väder = storknar, frustrerad.

Ljummet väder, som nu = lustfyllt harmonisk.

 
 
Marianne

Marianne

3 april 2008 00:29

Ibland så ska det mesta krångla samtidigt. När vår digitalbox drog sista sucken för ett år sedan, blev det billigare att hyra en. Eller rättare sagt, vi fick en box grattis när vi band oss för ett års abonnemang.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards