Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 21 juni 2007

Vanställd bulldogg

Av Margus - 21 juni 2007 21:08

Med ens jag slog upp ögonen på morgonen kände jag att något inte var som det skulle... Tungan var tjock, svårt att svälja, halsflusskänsla, stel och stum i hela fejset. På väg ner för trappan kände jag att munnen knappt gick att öppna. Att titta sig i spegeln blev naturligt men jag möttes av en veritabel skräckupplevelse. Gårdagens hamsterpåse hade blivit bulldoggkind, den käcka äppelkinden på andra sidan var fördubblad, munnen kraftigt sned. Jag bara stirrade på spegelbilden av det som skulle vara jag.

Kinderna var stela och stumma som en trästaty. Körtlarna UNDER tungan var svampigt svullna! När hundarna väsnades och jag försökte tysta dem kom bara, och detta med största svårighet, gutturala läten ur det som tidigare varit mun. "Döffft" istället för "tyst" t.ex


Efter ett par koppar kaffe tryckte jag till nöds in medicin och dofilus med sked. Småningom fick jag lirkat igång ansiktet så pass att jag kunde ringa tandläkaren som ställt till detta. Han lyssnade och menade att "det var en inflammation efter implantaten och det var därför jag skulle ta penicillin. Körtlarna under tungan bekymrade honom inte såvida dom inte var blå...!" 

BLÅ...!? Man fick således vara glad att de hade normal färg. Och ingen värk alls. Konstigt.

Efter någon timmes telefonsamtal med Väninnan hade tungan lirkats igång så att jag knappt märkte av besvären.


Jag tog faktiskt kort på mig själv och det var bra. När Husbonden kom hem återstod bara små rester av vanställdheten. Han fick sig några goa skratt vid åsynen.

När han kom till bilden där jag försökt fota de svullna körtlarna under tungan höll han på att trilla av stolen av fnissanfall. Kul när man kan roa andra...

 
 
skogsfrun

skogsfrun

21 juni 2007 22:24

Jamen skogsfrun vill också bli road, var är bilderna!? Skämt åsido; skönt att du blev bättre och kan njuta av morgondagens begivenheter! som ju smakar speciellt bra på rätt dag. Trevlig Midsommar önskar alltså skogsfrun och konkarongen på Torpet.

http://barasaras

 
Ingen bild

margus

22 juni 2007 22:09

Detsamma Skogsfrun!
Ha! Försökta mig allt på en teckning av eländet men misslyckades, så det fick vara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards