Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Äntligen snö som ligger

Av Margus - 2 februari 2015 22:26

 

Äntligen lite snö som ligger kvar på träden. Minus 3,5 ikväll. Hyggligt väder, om jag säger så. Och det går faktiskt bra att promenera fyra km utan problem. Musklerna har inte förtvinat helt, trots lång konvalescens.

   

Tog mig också iväg till fotoklubben, riktigt kul att träffa folk igen. Har faktiskt inte orkat förrän nu - en dryg månad efter gallstens"historien". Där dryftades både teknik och lite skvaller. Och tittades på medhavda bilder förstås.

Kanske man borde fota kommande julkortsmotiv nu när snön äntligen ligger?

 
 
Erika

Erika

10 februari 2015 17:27

Ni fick snö till slut ser jag, det fick vi här också, men nu är det plusgrader och det droppar från taken när lilla solen tittade fram en vända. Nu får snön vara bra för denna gång. Nojigt när fötterna glider undan och det blir komplikationer av de olika fallen. Inhandlade till slut ett par vinterstövlar med brodd under foten baktill, det gjorde en enorm skillnad. Denna vintern stod jag på benen, men innan snön kom for jag i backen utanför apoteket, det gjordes om utanför och en asfaltskant blev mitt fall då. Jodå det finns med från den dagen, smällar jag får leva med.

Förresten innan minnet sviker, tack för din kommentar, alltid roligt när du hälsar på. Jag springer väl inte benen av mig precis och kommentera, det blir mest när andan faller på och energin är mer än normalt, då får jag mina ryck. :)

Ditt inlägg under här handlar det om bredband? Jag minns på gamla orten hur dom härjade utomhus när det skulle sprängas och ner med fiber...och dylikt..inomhus var dom en eller två gånger om jag minns rätt, är många år sedan nu tror det var år 2000..det har gått en tid. Däremot minns jag när Säter skulle kopplas samman med Stadsnätet , då sprang dom här ut och in en hel dag. Har aldrig sett en sådan hop människor som var som sura citroner, hela bunten. En hel dag fick jag har dom här i bostaden. Jag blev sur jag också till slut, och undrade till slut och dom inte kunde skynda på så jag slapp ser dom här, när jag blir otrevligt har mitt tålamod prövats ordentligt.
Livet är helt fantastiskt ibland :)

Har det så bra! :)

http://allblogg-erika.blogspot.se

Margus

11 februari 2015 19:57

Jorå, det är fiber med bredband. Spännande. Men det är ännu inte helt klart. Driftsättningen dröjer med ska vara klart i februari...
Fast här är dom glada och hjälpsamma. Alla svarar snällt på frågor också.
Jag varken bloggar eller kommenterar för närvarande. Egentligen har jag piggat på mig, men det håller inte till sena kvällen som brukar vara min bloggtid.
Det är konstigt väder... och väglag. Tempen svänger upp och ned runt nollstrecket och det töar och fryser om vartannat. Man vet aldrig vilket väglag det blir.
Utanför vår vårdcentral och apotek är det aldrig flisat och saltat när de första patienterna kommer. Oftast är det de som är äldst och sämst som kommer då för benomläggningar och prover. Konstigt att ingen tänker på deras risk för benbrott... Fy, vad trött jag blir på så dålig planering - och omtanke.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards