Fågelperspektiv

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Margus - 26 januari 2014 23:09

Tre hela dagar försvann. Tre hela dagar i dimmor. En kraftig huvudvärk som vandrade olika spår i skallen, ömsom ytligt, ömsom på djupet, dunkande och med blixtar för ögonen. Tabletter hjälpte ej. Det var väldigt många år sedan jag hade ont i skallen.

Ispåse hela kvällarna. Lindrade något för stunden. Solglasögon fördunklade ljusintrycken så det gick att se lite på tv. Lite knepigt med två glasögon samtidigt, ett par för tv:n + solglas… Inget av dem satt ordentligt ;-) Likadant när jag skulle lösa sudoku, ett par läsglas + ett par solglas. Husbonden fnissade åt åsynen…

Idag lättade värken något, tänkte mig lite frisk luft. Med solglasögon på. Insåg snabbt att jag inte ville möta någon sådär – på en söndag. Det skulle definitivt ge fel signaler. Nöjde mig då med att strosa lätt mellan uthusen i parken istället. Med svarta brillor. Skönt med egen park då!

Allt medan ljuset långsamt kommer åter i naturen. "Dara länger säk i bägge ännar".

Av Margus - 26 januari 2014 22:45

Nej, Maria Lundqvist var verkligen inte fin mot Lasse Åberg när hon försökte pressa honom att visa känslor i Stjärnorna på slottet. Hon såg precis lika elak ut som hennes egna mobbare som hon beskrev på ”sin dag” när de med 'rytmtillbehör' kom dunkande emot henne i barnaåren. Precis lika häxaktigt intrikat såg hon ut när hon försökte pressa Åberg. Det VAR mobbing: Nå hur känner du då? Känner du eufori nån gång? Hur känner du dig när du är ledsen, arg… osv… Hon pressade och pressade. Ville aldrig sluta.

Kanhända var hon producentens ’duktiga flicka’ som skulle leverera lite känslo-tv… vad vet jag? Lasse är alldeles för erfaren för att gå på det. Han bjuder inte på det. Punkt. Den blick han gav henne sa – ordlöst - precis vad han ansåg om tilltaget. Maria kom ingen vart. Han fick henne istället att framstå så elak hon verkligen var – just då. Kanske var hon avundsjuk för att han haft samma partner hela livet…? Nu var jag elak, också ;-) Ja, man undrar ju vad som driver mobbare…

Jag hyser de starkaste sympatier för Lasse Åberg. En del av mig känner lätt igen den tysta, återhållna sidan. Lyssnaren, iakttagaren. Har man bjudit in Lasse Åberg får man finna sig i att han kommer. Som han är!

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards