Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Tre dagar under ispåse

Av Margus - 26 januari 2014 23:09

Tre hela dagar försvann. Tre hela dagar i dimmor. En kraftig huvudvärk som vandrade olika spår i skallen, ömsom ytligt, ömsom på djupet, dunkande och med blixtar för ögonen. Tabletter hjälpte ej. Det var väldigt många år sedan jag hade ont i skallen.

Ispåse hela kvällarna. Lindrade något för stunden. Solglasögon fördunklade ljusintrycken så det gick att se lite på tv. Lite knepigt med två glasögon samtidigt, ett par för tv:n + solglas… Inget av dem satt ordentligt ;-) Likadant när jag skulle lösa sudoku, ett par läsglas + ett par solglas. Husbonden fnissade åt åsynen…

Idag lättade värken något, tänkte mig lite frisk luft. Med solglasögon på. Insåg snabbt att jag inte ville möta någon sådär – på en söndag. Det skulle definitivt ge fel signaler. Nöjde mig då med att strosa lätt mellan uthusen i parken istället. Med svarta brillor. Skönt med egen park då!

Allt medan ljuset långsamt kommer åter i naturen. "Dara länger säk i bägge ännar".

 
 
Ingen bild

Väninnan

27 januari 2014 18:48

Jag tycker verkligen synd om dig. Ett inferno att befinna sig i. Då känns det skönt när värken drar bort och man kommer ut på andra sidan. Men... det bådar gott att läsa den sista raden. Krya på dig.

Margus

27 januari 2014 22:57

Håhå jaja, livet är fyllt av strapatser, hehe. Nu är skallen mest öm av träningsvärk, och man tror på ett liv efter detta ;-)

 
Berit E

Berit E

27 januari 2014 21:59

Nu har det gått ett dygn sedan du skrev ditt inlägg - hoppas värk m.m gett med sig! Tre dagar borde sannerligen räcka!!!
Hoppas också att du har ett vänligare väder än jag.
Jag reagerade också på Maria Lundqvists försöka att pressa Lasse Åberg åt ett håll han inte ville. Milt uttryckt. Så onödigt, men det slog ju i stället tillbaks.
Fortsätt krya på dig!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Margus

27 januari 2014 23:00

Tack, nu är det "bara" ömt, hehe. Blåser faran över, för denna gång ;-)
Gôtt att vi är fler som kände samma. Det slog tillbaka, ja. Snopet för henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards