Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Häxaktigt intrikat, Maria

Av Margus - 26 januari 2014 22:45

Nej, Maria Lundqvist var verkligen inte fin mot Lasse Åberg när hon försökte pressa honom att visa känslor i Stjärnorna på slottet. Hon såg precis lika elak ut som hennes egna mobbare som hon beskrev på ”sin dag” när de med 'rytmtillbehör' kom dunkande emot henne i barnaåren. Precis lika häxaktigt intrikat såg hon ut när hon försökte pressa Åberg. Det VAR mobbing: Nå hur känner du då? Känner du eufori nån gång? Hur känner du dig när du är ledsen, arg… osv… Hon pressade och pressade. Ville aldrig sluta.

Kanhända var hon producentens ’duktiga flicka’ som skulle leverera lite känslo-tv… vad vet jag? Lasse är alldeles för erfaren för att gå på det. Han bjuder inte på det. Punkt. Den blick han gav henne sa – ordlöst - precis vad han ansåg om tilltaget. Maria kom ingen vart. Han fick henne istället att framstå så elak hon verkligen var – just då. Kanske var hon avundsjuk för att han haft samma partner hela livet…? Nu var jag elak, också ;-) Ja, man undrar ju vad som driver mobbare…

Jag hyser de starkaste sympatier för Lasse Åberg. En del av mig känner lätt igen den tysta, återhållna sidan. Lyssnaren, iakttagaren. Har man bjudit in Lasse Åberg får man finna sig i att han kommer. Som han är!

 
 
Ingen bild

Väninnan

27 januari 2014 18:54

Precis samma intryck fick jag av hennes agerande. Skönt att L.Åberg inte lät sig provoceras. På det viset förstärktes hennes dåliga sida som säkert många tittare lade märke till. Och detta var inte till hennes fördel. En liten tanke är att det kan ha varit uppgjort för programmets skull, det mesta ska ju i dagens läge vara lite elakt och tyket.

Margus

27 januari 2014 22:58

Skönt, då är vi två som tycker lika illa om det! Njae, Åberg är ingen skådis på det viset. Han var äkta, känner jag. Men vad vet man...

 
Ingen bild

Väninnan

28 januari 2014 10:34

Jag menade med "uppgjort" att M. Lundqvist kanske hade blivit tillsagd att "spela denna roll", L. Åberg ovetande om detta. Bara egna funderingar..

Margus

29 januari 2014 00:08

ålrajt ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards