Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Matt veteran på studiebesök

Av Margus - 5 mars 2013 22:59

Litet livstecken från sänglägret. Ryggläge har dominerat sen akututryckningen för en vecka sedan. Noll koll på orsak och verkan. Ganska trött på att vara multisjuk, för allt blir så komplicerat. Kan snart inte skilja det ena från det andra. Lyckades klä om en stol vid hemkomsten från sjukhuset, men slogs ner igen av ny attack. Den fixades med kramplösande medicin som ordinerats. Därpå matt, orkeslös, muskelvärk, frusen, influensakänsla utan influensa i dagar och nätter. Sovit och vilat om vartannat. Orkar inte gå in på datorn, inte läsa tidning, inte höra på radio eller se tv.

I måndags medföljde jag dock som sällskap när Husbonden skulle på dagslång utredning vid Borås sjukhus. Kunde ju inte missa tillfället att få se även detta sjukhus från insidan. Studiebesök, kan man säga. Lika bra, för rätt vad det är ska man väl dit av något skäl…

     

Lidköpings sjukhus är liksom mitt andra hem men har stängd nattakut. Falköpings dito är litet, rart och hemtrevligt. Alingsås sjukhus likaså. KSS i Skövde är tjusigt, stort och har full akut – och ligger längst bort av alla… 9 mil! NÄL i Trollhättan har också full akut men är inte lika stort, dock rätt tjusigt. SÄS i Borås påminner lite om Lidköpings, men med förnämliga kartor och vägvisningar. Är man veteran eller…? Bildvalet tyder väl på viss miljöskada;-)

     

Vid hemkomsten hade jag feber utan känd orsak. Sängläge på nytt. Och där är vi nu. Dock något mer alert och lägre temp… känns det som. Kanske vänder det här…?

 
 
Erika

Erika

6 mars 2013 20:37

Länge sedan jag var hos dig nu. Har mer eller mindre slutat blogga, i allafall är det länge sedan jag skrev något vettigt på den egna bloggen. Sedan har jag sedan en vecka tillbaka en gipsad arm, från halva handen och en bit från armbågen. Jag drog liksom i backen på en isfläck förra torsdagen, det tog riktigt illa det. Inget förvånande alls, det har jag väntat på. Så var det med det. Tänkte jag skulle visa att jag lever. :) Vinkelevink.

http://enstrimmaljus.blogspot.com

Margus

6 mars 2013 22:48

Kul att du hör av dig! Mindre kul med olyckan och gipset. Tänkte väl att du "har annat för dig"... men fantiserade om roligare saker än detta;-)
Fort gjort, det där. Halkade själv en gång i vintras, men det gick bra. Tack för kommentaren, och lycka till med läkningen!

 
Erika

Erika

6 mars 2013 20:40

Ser nu när jag läser att du har det inte bättre du. Svårt att skriva med en hand, så jag skriver bara detta...en innerlig önskan om att du ska känna dig bättre....och möta våren som frisk igen...

http://enstrimmaljus.blogspot.com

Margus

6 mars 2013 22:50

Tack! Och detsamma till dig. Livet har sina risker. Det är livsfarligt och vi vet ju hur det slutar - men inte när... Klart vi kör på våren nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards