Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Med vidöppen dörr

Av Margus - 11 september 2011 19:50

    

Bättre vy än så här kan man väl knappast ha från 'gångbanan' inne på verandan. Där står nämligen motionsbandet/löpbandet... (kärt barn har många namn) nu på sommaren. Ibland är det ju bara inte väder för utepromenader och ibland finns bara en halvtimme tillgänglig.

Inser att det nu är tid att ta tag i magistret på nytt. Sen stora bantningen 2007 har jag lyckats hålla vikten på 73 kg. Men i sommar har man skuttat upp hela två kilo på två månader - kanske cortisonkuren, vad vet jag...

 

Riktigt äckligt om man för sin inre syn framkallar två enkilos margarinpaket liggandes runt midjan. Och det gör jag. För motivationens skull. Alltså dags att ta på allvar. Och med perennarabatten som utsikt och naturljud som ackompanjemang går det riktigt bra att trava på. 'Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli'. Särskilt skönt om det regnar också och fläktar genom öppna dörrar.


 
 
Ruth

Ruth

11 september 2011 23:22

Vilken oas denna rabatten är, så härligt att vila ögonen på. Vill tro att cortisonet har gjort en stor del av viktuppgången, det är ju välkänt att det blir så. Själv så har jag gått ner lite till nu, men kämpar inte med vikten, nu blir det som det blir, går jag ner så går jag ner, men upp vill jag inte.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Margus

12 september 2011 21:25

Först så går det upp och sen så går det ner, sen så går det upp och sen så går det ner.... Livet är en berg- och dalbana;-)

 
Erika

Erika

14 september 2011 10:06

Nog går man upp av cortisonet alltid, det har jag nog märkt. Som tur är har jag alltid varit slank ingen risk för övervikt, så de kilo jag lagt på mig med anledning av cortison fördelade sig rätt bra. Men, det hade en tendens att lägga sig runt magen med tid och längd. Cortisonet har en viss förkärlek att rikta in sig just där, berättade en läkare för mig. Jag har därför börjat ett antal veckor tillbaka att sluta med sås till viss del, mycket grönfoder som jag äter mig mätt på. Ska jag har någon form av sås gör jag bara sky. När jag sätter mig för något så är jag enveten och det har gett resultat, har fått ner det kring magen ordentligt. Det var inte något astronomiskt men det hade kunnat bli, och man ska nog mota olle i grind medan man kan.

Mellan målen hivar jag in knäckebröd och tomater eller skinka på. Håller mig borta från bröd även om det är fullkorn. Men jag är inte fanatisk utan jag äter fullkornsbröd till frukost. Men är man som jag då inte överviktig vill jag inte har en begynnande mage som skräpar och skämmer ut resten, därav mitt lilla ätprogram. Ja det var jag i ett nötskal med mitt ätande. :)

Vinkelevink

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

Margus

14 september 2011 20:44

Intressant att ta del av andras dieter, alltid får man nåt tips att ta till sig. Knäckemackor är bra och grönsaker alltid pålitligt. Det lär finnas nåt som kallas 'sjukhussoppa' också, måste jag söka på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards