Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

OS är igång

Av Margus - 13 februari 2010 23:31

Äntligen var då OS igång. Damkronorna vann sin första match med 3-0 mot Schweiz, det var då för väl. Första skidskyttetävlingen blev en besvikelse för "experterna" som räknat in den ena svenska medaljen efter den andra. Och våra medaljhopp fattade inte vad som var fel för "allt kändes bra". Inte första gången sånt händer.

Vi har upplevt OS förr där inget stämt. OS där hela skidlaget fått maginfluensa i tur och ordning, OS med rena vallningskatastrofer och OS där en dopad vinnare åkte ifrån alla som en raket och flinade över axeln. JAG GLÖMMER ALDRIG JOHAN MÜHLEGG I SALT LAKE CITY SOM KNÄCKTE VÅR PER ELOFSSON SÅ HAN GICK IN I VÄGGEN OCH ALDRIG BLEV SIG LIK IGEN.

Man är luttrad och räknar därför inte med något. På OS blir det aldrig som man tänkt. Vissa talanger toppar formen och slår alla med häpnad, andra blir så nervösa att inget stämmer. Nu diskuteras om det ändå inte var vallningens fel för vår svenska skidskyttetjejer. Men det ordnar sig säkert - det gör det!

OS-medaljer är egentligen orimligt överskattade och den eländiga dopingen kan fördärva allt. Sedan Mühleggs doping i Salt Lake räknar jag alltid med att det händer igen - som t.ex nu med Kuzmina som vann skidskyttet och plötsligt åkte fortare än någonsin. Ja, varför inte...? Man kan inte lita på nån.

Låter jag grinig så är det bara förnamnet. Värken är tillbaka, det rycker galet i mina "restless legs", vännerna har haft "vinterkräk" och kölden håller sitt gastkramande grepp om vårt Nordpolen. Idag fick Husbonden hacka bort halvmeterhögt med is under garagets luftvärmepump för att den ska kunna fortsätta tappa ut vatten. Något är galet med den där... den är säkert dopad ;-)

 
 
Jenny

Jenny

14 februari 2010 12:45

Nu du, Margusen!!
Har jag gjort en ÖPPEN blogg också så att även du "min käre Brutus" kan komma in och hälsa på!

Fast nu i OS-tider tror jag nog inte du kanske sitter vid datorn så mycket...?
Hehe...såg ju delar av invigningen och jag var förmodligen en av dom få som tyckte det var jättefint med alla folkslagen som kom in och dansade och så....
Fast jag har ju inte så höga krav som Anrell och gänget på aftonbladet...(:

Kram på dej och Välkommen in på min öppna blogg nu!
Jenny

http://varietasdelectat-jenny.blogspot.com/

http://varietasdelectat-jenny.blogspot.com

 
Ingen bild

Väninnan med Äkta Hälft

14 februari 2010 20:57

Enligt media brukar di svenske ha plockat medaljer innan spelen har börjat. Men i verkligheten i Vancouver i Kanada ser det annorlunda ut. Ännu. Glädjande nog så snöar det just nu på nämnda plats. Lämpligt att det finns snö där vinter-OS går.
Vi hade tänkt fira vårt tillfrisknande med champagne och ostron, men det fick bli blåbärssoppa och skorpa med tunn ostskiva i stället. Att DET kunde smaka så gott. Ja, en tom mage får nöja sig med det lilla.

 
Flanören...

Flanören...

15 februari 2010 12:38

Egentligen skulle invigningen vara avslutningen, för då har vi vunnit nationstävlingen och ett knippe OS-drottningar och-kungar skulle stått där i sina blågula kläder, nedtyngda av medaljer.
Nu är det väl tur, att även våra "hjältar" är människor av kött och blod.
Blir lite mer spännande på det viset.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards