Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Sent omsider...

Av Margus - 28 september 2009 22:45

... har jag insett hur man ska använda Bloggplatsen. Och det går bättre...


Förr skrev jag inläggen i Word, klistrade in i bloggen, redigerade och det gick superbra på gamla bloggagratis. Då hade man en kopia om tekniken nån gång sprack, så man slapp skriva om alltihop ur minnet.


Detta går inte nu (inte för mig i allafall) för då hoppar texten runt och bär sig åt, vägrar kursiveras när jag vill, försvinner efter eget gottfinnande och så vidare.


Hädanefter skriver jag inläggen direkt i bloggen för då fungerar alla funktioner som de ska. Innan jag sparar kopierar jag och klistrar in på annan plats i datorn - för säkerhets skull.


Har därtill fått leta i datorn efter utskriftshanteringen, måste ställa om den för varje pappersutskrift av mina inlägg, vilket jag fortfarande håller på med (är inne på fjärde pärmen). Aldrig, aldrig annars behöver jag justera detta. Alla andra utskrifter från alla andra dokument och sidor fungerar perfekt, bara inte från Bloggplatsen.


Och när jag efter mycket om och men börajde fatta detta lugnade jag ner mig så jag hittade funktionen med att spara utkast. Så stolligt kan det bli med förändringar.


Slutsats: Nöjd med de många förbättringarna. Fortsätter väl blogga ett tag till då... hehe. 



 
 
Ruth

Ruth

29 september 2009 22:05

Är så glad att dina problem har minskat med bloggen. Jag tar alltid upp ett mail och skriver mina inlägg där, kopierar och klistrar in på bloggen, på så vis försvinner inget om det jäklas, testa med ett tomt mail.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

margus

30 september 2009 16:19

Tack Ruth, men det har jag också kört med. Utan bättre resultat. Tiden får utvisa vilket som funkar bäst.

 
Marianne

Marianne

30 september 2009 23:15

Jag har inga problem med att skriva i word och sedan klistra in i bloggen.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards