Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Cirkus Schumann

Av Margus - 15 augusti 2009 15:50

Av en händelse hittades idag gamla bilder som saknats länge. Hade ingen aning om var jag lagt dem, men nu dök de upp. Precis likadant vill jag att det ska gå till att finna mina gamla diabilder som är puts väck. Men detta var förstås en pärla…


Snacka om att visa hela garnityret. Hade väl anledning att vara flina upp mig förstås. Vann nämligen en biljett till Cirkus Schumann i GP:s tävling. Ensam om alla rätta svaren, kan veta.


Hästintresset glödde och jag gick dit enbart för deras skull. Att det skulle bli på så här nära håll blev en överraskning. Fick välja själv och därtill vänta en stund tills araben Ergon och den tjusiga Pauline Schumann var lediga. Hon visste att posera till skillnad från mig. Undra på det med den granna utstyrseln ;-)


I den trespaltiga tidningsartikeln stod också att jag minsann hade en del att fråga om (så pass!?), att jag red sen fyra år tillbaka och helst av allt ville bli cirkusdressör.  

Cirkus har tydligen gjort ett stort intryck, ty senare i livet hade jag faktiskt en sån där euforisk dröm om att jag verkligen var cirkusprinsessa och kastade mig i gungor och trapetser så det stod härliga till. Den levde jag på länge.

 
 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

15 augusti 2009 17:12

Jaså minsann, en till cirkusprinsessa;) fast jag fick hålla mig till kråkestans kusar, Feskeherrmans ponny, fiskhandlare nr 2:s nordis, åkeriets ardenner o.s.v Det var roligt det med. Cirkus lekte man och ställde till bevars;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

16 augusti 2009 09:36

Vilket speciellt foto, lyckan lyser i hela ansiktet på dig, det var en stor dag för en som ville bli Cirkus-prinsessa. Konstigt att du inte blev det, tror du skulle lyckats riktigt bra, för vilja har du och är målmedveten som få.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards