Fågelperspektiv

Alla inlägg den 15 augusti 2009

Av Margus - 15 augusti 2009 16:58

Tredje skörden av härliga små tomater vilka inte bara älskas av oss utan även av våra lesson i fågelhuset. Expertpanelen meddelar med kännarmin att egna tomater direkt från växthuset smakar bättre än köpta. Konstigt att de mognar när det knappt är sol.


När solen sken häromdan levde Lilla Huset upp igen. Då skulle allt göras som regnat och åskat inne i några dagar. Måla fönster, klippa gräs, bada hundar, skura fågelbadkar osv. Och inte bara här. Hela bygden sjöd av liv. Gräsklipparna gick lite här och var. En kapade ved…jiiiing, jiiing… ett ljud jag avskyr. För varje jiiing ser jag för min inre syn hur armar, ben och huvuden åker av till höger och vänster. Fruktansvärt farliga maskiner det där.

I förrgår blixtrade det tätt och rikligt. Såg ett nedslag bara 300 meter bort i skogen. Ett hus i socknen fick all sin elutrustning utslagen men klarade sig från brand. Man börjar tröttna.

Av Margus - 15 augusti 2009 15:50

Av en händelse hittades idag gamla bilder som saknats länge. Hade ingen aning om var jag lagt dem, men nu dök de upp. Precis likadant vill jag att det ska gå till att finna mina gamla diabilder som är puts väck. Men detta var förstås en pärla…


Snacka om att visa hela garnityret. Hade väl anledning att vara flina upp mig förstås. Vann nämligen en biljett till Cirkus Schumann i GP:s tävling. Ensam om alla rätta svaren, kan veta.


Hästintresset glödde och jag gick dit enbart för deras skull. Att det skulle bli på så här nära håll blev en överraskning. Fick välja själv och därtill vänta en stund tills araben Ergon och den tjusiga Pauline Schumann var lediga. Hon visste att posera till skillnad från mig. Undra på det med den granna utstyrseln ;-)


I den trespaltiga tidningsartikeln stod också att jag minsann hade en del att fråga om (så pass!?), att jag red sen fyra år tillbaka och helst av allt ville bli cirkusdressör.  

Cirkus har tydligen gjort ett stort intryck, ty senare i livet hade jag faktiskt en sån där euforisk dröm om att jag verkligen var cirkusprinsessa och kastade mig i gungor och trapetser så det stod härliga till. Den levde jag på länge.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards