Fågelperspektiv

Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Balsam för mitt ryggskott

Av Margus - 26 juli 2009 22:29

 

Ett sista inlägg ur hästperspektiv. För denna gång. Men det är varken första eller sista gången det skrivs om hästar här. En så lyckad dag måste ju dokumenteras grundligt. Ovan: Shirehingsten Zeke igen.

Lindar (9 år) i härlig trav med flygande man och svans så som nordsvenskar hava för sed. En svensk lantras.

 

Zeke ännu en gång. Som balsam för mitt ryggskott.


 
 
Jenny

Jenny

26 juli 2009 23:55

Så granna och ståtliga så det tar andan ur en!!
Men Lindar knep nog mitt hjärta av dessa två du visar här...((:
MYCKET ståtliga Herrar, på min ära!
Fast hu vad hög han är, Zeke!
JAG skulle då inte vilja bli påsprungen av den jätten!

Jag hade en dröm när jag var yngre....och det var att bli uppfödare av Fallabella-hästar!
Världens minsta hästras!
Så praktiska att man nästan kunde ha dom i handväskan ju! Haha!

Ja, det var verkligen härliga bilder du visade här, och jag förstår den mäktiga känslan av närheten till dessa härliga djur!
Och GRATTIS till att du fixade Youtube!
Nu kan du filma även fåglarna och bjuda på deras skönsång ju!

Usch och fy förresten! Har du ryggskott???
Huvva!
Krya på dej nu då, och ta det vackert så du blir bättre snart.
Hmmm...har förresten ett par nästan färdiga nymfungar nu...om du vet någon som är intresserad...((:

Och TACK för dina ord inne hos mej!
Och för att du orkade läsa allt...Hehe!
Kram, Jenny

http://itsmylife-j.blogspot.com

 
Ewa

Ewa

27 juli 2009 08:48

Så de kallas för Shire de där bjässarna. De är mäktiga och sååååå vackra!! Jag minns ett gammalt foto av min pappa stående bredvid en sådan jätte-häst, men jag vet inte om det var en Shire. Stoet Linda är inte heller dum. Hästar är.....vackra djur. Det är det adjektiv som passar bäst, tycker jag! :-)

http://fundringar

 
sickan

sickan

27 juli 2009 09:00

Gud vilken tjusig häst!!
Helt undebar!

Ha en bra dag!

http://sickanslivspussel.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

27 juli 2009 17:15

Så ståtliga och vackra pållar. Inte viste jag att du var så betagen av dessa 4:fota.
Zeke är en ståtlig kille, så vacker med sina vita strumpor. Så duktigt du har filmat, det skulle jag också prova på med min kamera, något nytt för mig hmmmm.

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margus - 19 september 2015 23:25

Bloggen gör uppehåll. För inre tjänst. På egen tid. För att skapa energi. Ska bara ta in. Uppleva. Njuta. Bearbeta. Inte omedelbart omvandla för utgivning till offentligheten. Tid för motion och träning. Frisk luft. Vila och eftertanke. Sjukdom...

Av Margus - 19 september 2015 23:10

  Två och en halv mil. Rätt bra cykeltur, menar jag. Så duktiga är Husbonden och jag numera. Vi går eller cyklar var eller varannan dag. Och har väldigt roligt. Med kilometermätaren blev det ännu roligare... Vi har gått närmare två mil också, och ...

Av Margus - 19 september 2015 22:53


  Den första valvbron i Fåglum byggdes troligen under 1800-talets första hälft. Den hade två större valv och ett mindre där överloppsvatten släpptes fram vid flod. På strömsidan fanns en så kallad klyvare gjord av uppstaplade stenar. 1923 revs de...

Av Margus - 19 september 2015 22:17

  Öbrona är namnet på en liten stenvalvsbro i Fötene, Södra Härene socken, Vårgårda kommun. Den är byggd över Öbrodiket som rinner till ån Nossan. Vem blir inte fascinerad av dessa vackra gamla stenvalvsbroar som syns lite varstans och ännu fun...

Av Margus - 14 september 2015 23:50

  Mitt i redigeringen av sommarens minnesresor hamnade vår "trösksafari". Vi gav oss ut för att njuta av tilldragelsen när startskottet gick. ALLA var ute med gott humör och alla upptänkliga vagnar och kärror. Jag tog några bilder från evenemanget...

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards