Fågelperspektiv

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Margus - 5 februari 2009 17:33


Operationen lyckades och patienten överlevde ;-)

Nåja... ingreppet då. Förträngningen i tarmen är vidgad till 2 cm och nu ska man väl kunna få i sig några ärtor då och då, kanske mer... men svamp och sparris avråds fortfarande.

Den utfärdade varningen för sprickbildning i tarmen efter vidgningen gäller ännu men hotet avtar för varje timme. "Det känner man..." var beskedet. Jaja... lovande så långt.


Var på egen begäran nedsläckt en stund men vaknade till och kunde följa djupdykningen i tarmen på tv-skärm, såg ballongen som blåstes upp och allting. Fantastisk förstoring!

Nu återstår "heavy medicine" (=cellgift) för att hindra fortsatt inflammation. En livslång kur jag länge fruktat p.g.a ev. biverkningar på lungor och lever. Men jag har nått vägs ände och måste nu underkasta mig detta för att slippa hamna under kniven tidigare än nödvändigt. Det KAN ju också gå bra.


Ska nu ta egna sprutor i bukfettet varje vecka med "motgift" dagen efter. Livet ut (?). Övade på sjukhuset... easy piecy japanese... Nu väntar lungröntgen och sedan regelbundna blodprover, under minst ett år i alla fall.


Fick två mackor och kaffe efteråt, och taxiresa hem.... rena lyxtillvaron, hehe. Gissa om jag vilade och ÅT när jag kom hem.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards