Fågelperspektiv

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Margus - 2 februari 2009 21:26


- Hej, jag ska bara säga att jag åker till Afrika ikväll (fniss)! Jag SMS:ar.


Bonusdottern ringde en kortis. Dags för nya modelljobb. Sydafrika är aktuellt igen men inte samma hotell som sist.

I nästa vecka kan det vara aktuellt med Hamburg, men inte säkert.

Bestämt är dock ett jobb som omslagsflicka till Ullaredskatalogen. Ännu ett jobb för B’chic är redan klart (den blonda t.v.)

Hej och hå, här går det undan. Lycka till!


Bilden lånad från B'chic HÄR.



Av Margus - 2 februari 2009 21:00


Har fått ett försåtligt brev med såååå vänliga hälsningar där jag som sjukpensionär erbjuds pröva att jobba eller studera UTAN att förlora ersättningen. "Men bara om du själv vill, orkar och kan", skriver Försäkringskassan. Man får visst tjäna upp till 42 800 kronor på ett år utan att ersättningen minskar!


Hallenuttenadå… när sjukpensionärer ska lockas ut är tonen smeksamt gullenuttig. Något helt annat än de förtäckta hot som skickats till de som har ’fel’ diagnos. Varför tror dom att man fått pension? Dom kanske vill byta?


Varsågod… just i morgon påbörjas preparering för torsdagens coloskopi med två dagars flytkost (silade soppor utan fasta partiklar) eller drycker som avslutas onsdag kväll med ett härligt lavemang som smakar saltvatten. Förr skulle man dricka FYRA liter av äckelpäcklet vilket jag klarade EN gång. Andra gången kräktes jag i diskhon efter tre liter. Det är bara vidrigt. Nu körs en lindrigare variant, ska ha i mig TVÅ liter äckelpäckel plus EN liter vatten. Rena tarmsköjningen. Husmark-Pehrsson kanske vill byta?


Coloskopi är en fiberoptisk undersökning av tarmen där man går in bakvägen och trycker in luft för att kunna se, vilket gör 'skit'-ont. Har lovats mycket sedering för att stå ut. Sen ska den av Crohns inflammerade och förträngda tarmen (nu med 4 mm passage) vidgas till i bästa fall 2 cm vilket jag tror misslyckas. När man prövade för några år sen, före en annan operation, sket det sig nämligen = för trångt.


Ingen sinekur således. Ännu "roligare" blir det om vidgningen misslyckas och tarmen spricker. Då blir det akutoperation. Så… hur var det med bytet Husmark…?


Till den som vill, orkar eller tror sig kunna nappa på Fk:s utlagda bete sätter jag upp ett varningens finger. Denna enorma välvilja har såklart en hake. Så snart man gett dem lillfingret tar dom hela handen och skickar ut folk i hemlöshet för nu finns varken jobb, fattigstugor eller bostäder.

 

bilden från blogginlägg den 12 jan 2008 HÄR, då gällde andra belopp. 



HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards