Fågelperspektiv

Alla inlägg den 16 april 2007

Av Margus - 16 april 2007 22:47

Måndag. Husbonden ledig, vilket innebär skiftomläggning även för mig. Tar tid att byta rutin varje måndag, att vänja sig, hur ska veckan bli, prata igenom, göra listor (nåja). Hela måndagen går. För mig.

Inte för Husbonden. Han drar igång genast. Rycker ogräs i rabatterna, planerar växthuset, lyfter på stenar och rättar till efter vinterns kyla, spolar dammfiltret. Jag blir bara matt. Ju mer han jobbar, desto mattare blir jag...

Denna måndag känns som Sista Dagen Hemma. Förbereder mig mentalt för tandläkarbesök i morgon. På KÄKKIRURGEN...! Borde vara luttrad. Har gått jättebra i många år, no problems. Men nu... Kirurgen. Det blir värre och värre. Tre tänder ska bort och ersättas av implantat.

Minns ett annat besök på nämnda ställe. Skulle ta bort en tandrot vilket var gjort på tio minuter, men... skräcken glömmer jag aldrig - kort men intensiv. En vass kniv, en kraftig stöt med precision rakt upp i tandköttet, jag trodde den skulle gå upp i ögat. Färdigt.

Det som verkligen fick mig ur humör idag var Sjukresor/Samresor. Nåt grinigare än dom får man leta efter..."har du intyg" i insinuant ton. Ärendet tog mer av min tid än det borde och utlämnad är man.

Åååå, om det vore tisdag eftermiddag.

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards