Fågelperspektiv

Alla inlägg den 30 mars 2007

Av Margus - 30 mars 2007 23:12

Sätter i kväll in gamla bilder och är inne på mitt femte 300-bildersalbum. Bilden på ”min” häst Pojken från 1967 är särskilt känslosam.
Jag hälsade på efter långt uppehåll och fick höra att hans sista stund var kommen. Han var 27 år, magrade, var blind på ena ögat och hade öroninflammation. Bondefamiljen sörjde.
Pojken och jag hade haft en underbar tid i sex år - hela min tonårstid. Jag hade kört honom i vårbruk och höskörd. Vi hade vältat, harvat, räfsat, kört mjölkflaskor och hölass. På lediga stunder red jag honom som min egen och lärde mig hästskötsel ur farfars soldatinstruktion från kavalleriet.
Bilden togs dagen före slakt. Vi gick en avskedspromenad - bara han och jag - på våra favoritstigar, helt utan träns eller grimma. Jag styrde honom genom att hålla handen runt underkäken. Vi gick ner till båtbryggan och fiskeläget, vi gick på stora vägen. Han gick så stilla och fint vid min sida trots möten med bilar. Vi kommunicerade och hade ömsesidig tillit.
Ett fint minne av min käre kloke vän och läromästare. Vilken tur att bilden finns.

Tidigare månad - Senare månad

HEJ, OCH VÄLKOMMEN !

      

  Visa presentation

Avdelningar i bloggen

Så var det då... denna dag

Sök i bloggen

ARKIV från start 14 mars 2007

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<<
Mars 2007 >>>

   Underbar video från YouTube

  

Bra historiebok på internet

Mina länkar

Antal besök

Följ bloggen


Skapa flashcards